Manisa çocuk evlerinde koruma altında olan ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin sosyal becerilerinin incelenmesi ve okuldaki akranlarıyla karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ile Manisa Çocuk Evlerinde koruma altında olan ilkokul ve ortaokula devam eden çocukların sosyal beceri özelliklerinin betimlenmesi, cinsiyet değişkenine göre karşılaştırılması ve koruma altında olan çocukların sosyal beceri özellikleriyle koruma altında olmayan akranlarının sosyal becerilerinin karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu 2 gruptan oluşmaktadır. Birinci grup Manisa Çocuk Evleri Koordinasyon Merkezi Müdürlüğüne bağlı Manisa ili Yunusemre ve Turgutlu ilçelerindeki 16 Çocuk Evinde Koruma ve Bakım altında kalan, ilkokula devam eden 12 çocuk ile Ortaokula devam eden 33 çocuk olmak üzere toplam 45 çocuktan oluşmaktadır. İkinci grup ise Manisa Çocuk Evleri Koordinasyon Merkezi Müdürlüğünde koruma altında olan çocuklarla aynı okullara devam eden ve aynı sınıf düzeyinden seçkisiz olarak belirlenen 45 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın deseni betimsel tarama desenidir. Araştırmada Çocuk Evinde kalan ilkokul ve ortaokul çağındaki öğrencilerin sosyal beceri özelliklerini belirlemek için Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (Akçamete, Avcıoğlu, 2004) ve Matson Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması (Bacanlı, Erdoğan, 2003) kullanılarak toplanacaktır. Veri analizinde; SPSS paket 23 programı kullanılacaktır. Çalışma sonucunda Manisa Çocuk Evleri Koordinasyon Merkezi Müdürlüğünde koruma ve bakım altında olan ortaokuldaki çocukların sosyal beceri özellikleriyle koruma altında olmayan çocukların sosyal becerileri arasında anlamlı fark bulunmuştur. In this study, it is aimed to compare variables such as sex to describe the social skills of the primary and secondary school pupils who are under the protection at Manisa Child Houses and to compare the social skills of the pupils under the protection with their peers who are not under the protection. There are two groups in this study. The first group consists of 16 pupils attending the primary school and 33 pupils attending the secondary school, totally 45 pupils who stay under the protection at the 12 Child Houses of Manisa Child Houses Coordination Center Adminstration. The second group consists of 45 students chosen randomly and attending the the same class grades in Manisa Yunusemre district and in Turgutlu district of Manisa Province. The pattern of the study is descriptive survey model. The Social Skills Evaluation Scales (Akçamete, Avcıoğlu, 2004) and The Turkish Adaptation Matson Social Skills Evaluation Scales (Bacanlı, Erdoğan, 2003) will be used to collect the data of pupils examined in this sudy. SPSS software 23 is used to analyze the data. In this study, that there are be a difference between the social skills of the pupils who stay under the protection at the Child Houses of Manisa Child Houses Coordination Center Adminstration and skills of pupils who do not stay at those houses of the primary.
Collections