Ortak bilgi yapılandırma modeline dayalı fen öğretiminin sekizinci sınıf öğrencileri üzerindeki etkisinin incelenmesi: Maddenin yapısı ve özellikleri ünitesi örneği.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli'ne (OBYM) dayalı fen öğretiminin sekizinci sınıf öğrencilerinin; sosyobilimsel konular, bilimsel bilginin doğası ve girişimcilik becerisi üzerindeki etkisini araştırmaktır. Çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. Çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Van ilinin Tuşba ilçesine bağlı bir köy ortaokulunda 25'i deney (10 kız, 15 erkek) ve 25'i kontrol grubundan (9 kız, 16 erkek) olmak üzere toplam 50 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada nicel veriler, Bilimsel Bilginin Doğası Ölçeği (BİBDÖ) ve Girişimcilik Ölçeği (GÖ) ile toplanmıştır. Nitel veriler, yarı yapılandırılmış mülakat yardımıyla elde edilmiştir. Çalışmada elde edilen nicel veriler; bağımlı ve bağımsız t-testi, kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel veriler ise içerik ve betimsel analize tabi tutularak analiz edilmiştir. OBYM'ye dayalı fen öğretiminin ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin bilimsel bilginin doğası üzerinde ve girişimcilik becerileri üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra, sosyobilimsel konuların ne olduğu, bir konunun sosyobilimsel konu olma şartlarını öğrencilerin öğrendikleri belirlenmiştir. OBYM'ye dayalı fen öğretiminin sekizinci sınıf öğrencilerinin sosyobilimsel konularda karar verme yeteneklerinin gelişmesinde, günlük hayatta karşılaşacakları sorunları çözme becerilerinde ve bireylerin fen okuryazarlıklarının gelişmesinde etkili olduğu belirlenmiştir. OBYM'nin bilimsel bilginin doğası, girişimcilik becerileri ve sosyobilimsel konular üzerinde etkisinin daha net olarak görülebilmesi için farklı öğretim kademelerinde öğrenim gören öğrenciler ile yürütülmesi önerilmektedir. The aim of this research is to investigate the effects of Common Knowledge Contruction Model (CKCM) for Science Education Lesson of 8th grade students on entrepreneurial skills, the nature of scientific knowledge and socioscientific subjects. In this research, mixed method is used. The research group is constructed of 50 students; 25 of which are experimental students (10 girl, 5 boy students) and 25 of which are control group students (9 girl, 16 boy students) a village Secondary School in Van, Tusba. The quantitive data is gathered using Scientific Knowledge Nature Scala (SKNS) and entrepreneurial skills scala (ESS). Qualitave data is gathered through semi-structured interview. The quantitive data gathered through the study is analyzed by using dependent and independent t-test. Qualitative data is analyzed by Using content analysis and descriptive analysis. At the end of the study, it is shown that CKCM based Science lessons in Secondary School 8th grades is effective on their scientific knowledge and entrepreneurial skills. Meanwhile, the students could learn what socio scientific subjects and the necessities of socioscientific knowlege are. CKCM based Science Edıcation is also shown effective in developing decision making skills about socioscientific topics, problem solving skills in their daily lives, and in developing science literacy. It is recommended that to see the effect of CKCM based education on scioscienticic subjects, entrepreneurial skills and scientific knowledge nature more research should be done with different topics in different graders.
Collections