Cebir öğretiminde model oluşturma etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin matematik başarısı ve tutumuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Matematik eğitimi programında yer alan `öğrencilerin modelleme yaparak problem çözme, iletişim kurma, akıl yürütme gibi becerilerinin geliştirilmesine yönelik ortamlar hazırlanmalıdır` maddesi dikkate alınarak öğrencilerin günlük hayatla ilişkilendirmesini ve gerçek problem durumları için modellerini oluşturmalarını sağlayan model oluşturma etkinliklerinin kullanılması önem taşımaktadır (Sandalcı, 2013). Bu nedenle araştırma model oluşturma etkinliklerinin 8. sınıf cebir öğretiminde öğrenci başarısına ve tutumuna etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Van ilinin Tuşba ilçesinde bir ortaokulda sekizinci sınıfta öğrenim gören 40 öğrenci oluşturmaktadır ve bu öğrencilerin 20'si deney grubunda 20'si kontrol grubundadır. Deney grubunda matematiksel model oluşturma etkinlikleri kontrol grubunda öğretim programındaki müfredata göre öğrenim yapılmıştır. Bu araştırma, nicel araştırma yaklaşımı benimsenmiş olup ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desene göre düzenlenmiştir. Uygulama öncesinde ve sonrasında deney ve kontrol gruplarına uygulanan 20 çoktan seçmeli Matematik Başarı Testi, Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği ile ayrıca deney grubu ile yapılan modelleme etkinliklerinden elde edilen rapor ve işlem kağıtlarından veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde başarı testi ve tutum ölçeğinin normallik gösterip göstermediğini incelemek için Shapiro Wilk testi uygulanmış, testlerden elde edilen puanlar içinde anlamlılık ifade eden değerlerde bağımlı t testi ve bağımsız t testi gibi parametrik ve parametrik olmayan testler kullanılmış ve SPSS paket programı ile değerlendirilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, deney ve kontrol gruplarında Matematik Başarı ortalama puanları başarı düzeyinde artış olduğu ancak gruplar arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark çıkmadığı görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin tutumlarına olan etkisi incelendiğinde deney ve kontrol grupları son testlere göre tutumlarında artış sağlanmış gruplar arası anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. It is important to use modeling activities to link students to everyday life and to create models for actual problem situations, taking into account the fact that `Mathematics education programs should prepare environments for the development of skills such as problem solving, communication and reasoning by modeling students` (Sandalci, 2013) . For this reason, research was carried out to investigate the effects of model building activities on student achievement and attitude in 8th grade algebra teaching. The sample of the research consists of 40 students who are in eighth grade in a secondary school in the province of Tuşba, Van, and 20 of these students are in the control group and 20 of them are in the control group. In the experimental group, mathematical modeling activities were conducted in the control group according to the curriculum in the curriculum. In this study, a quantitative research approach was adopted and pre-test-post-test was organized according to semi-experimental design with control group. Before and after the application, data were collected from the 20 multiple choice Math Achievement Test, Mathematics Attitude Questionnaire, which was applied to experimental and control groups, as well as reports and transaction papers obtained from the modeling activities conducted with the experimental group. In the analysis of the data, normality in the achievement test and attitude scale.The Shapiro Wilk test was applied, the fitness test was applied to the scores obtained from the tests, the parametric and nonparametric tests obtained from the testes were performed and evaluated by the SPSS package program. Mean scores of the Mathematics Achievement in the analysis, experiment and control groups of the data were seen in the success rates. Behavior tests, a test result, have also been applied.
Collections