Teknoloji destekli öğretimin matematik ve geometri alanlarında başarı ve tutuma etkisi üzerine bir meta analiz çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, teknoloji destekli öğretimin matematik ve geometri başarısı ve bu derslere ilişkin tutum üzerine etkililiğini geleneksel yöntemle karşılaştıran deneysel çalışmalar derlenerek meta analiz yöntemiyle birleştirilmiştir. Bu amaçla, 2000-2016 yılları arasında konu üzerine yapılmış olan makale, yüksek lisans ve doktora tezleri incelenmiş, belirlenen ölçütleri karşılayan 98 çalışma akademik başarı ve 47 çalışma da derslere yönelik tutum için meta analize dahil edilmiş ve bu çalışmaların bulgularını sayısal olarak bir araya getirerek değişkenler arasındaki etki büyüklüğü ortaya konulmuştur. Verilerin analizinde CMA 2.0, MS Office Excel 2010 programları kullanılmıştır. Yapılan meta analiz hesaplamaları sonucunda, teknoloji destekli öğretimin öğrencilerin matematik başarıları üzerindeki etki büyüklüğü değeri 0,758, geometri başarıları üzerindeki etki büyüklüğü değeri ise 1,136 olarak hesaplanmıştır. Araştırmada, Cohen (1988) tarafından geliştirilen sınıflandırma esas alınmıştır ve bu sınıflandırmaya göre bulunan bu etki büyüklükleri, matematik akademik başarısı bakımından orta, geometri akademik başarısı bakımından çok yüksek düzeyde bir etki büyüklüğünü ifade etmektedir. Tutum açısından bakıldığında ise, matematik dersine yönelik tutumları için etki büyüklüğü ise 0,502, geometri dersine yönelik tutumları için etki büyüklüğü 0,587 olarak hesaplanmıştır. Bu değerlerin ikisi de Cohen'in (1988) sınıflandırmasına göre orta büyüklükte bir etki değeridir. Ayrıca, araştırmaya dahil edilen çalışmaların uygulama tekniklerine, öğretim kademelerine, ve öğrenme alanlarına göre karşılaştırmalı etki büyüklükleri hesaplanmıştır.Sonuç olarak teknoloji destekli matematik ve geometri öğretimi, geleneksel yönteme göre hem başarı hem de tutum açısından daha etkili bulunmuştur. Bu etkililik düzeyinin öğretim kademelerine, uygulanan tekniklere ve öğrenme alanlarına göre farklılık göstermediği sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Akademik Başarı, Tutum, Matematik/ Geometri Öğretimi, Meta analiz. In this research, experimental studies comparing the effectiveness of technology-aided teaching to traditional method up on mathematical and geometry achievement and attitude are combined together meta analytical review method. For that purpose, articles, master's and doctoral theses, carried out between the years 2000-2016 in Turkey, are examined. 98 studies for academic achievement and 47 studies for attitude towards the subject that meet the specified criterias were included in the meta analysis and the effect size between variables has been demonstrated by assembling numerically the findings of this studies. CMA 2.0, MS Office Excel 2010 programmes were used in analysis of the data. As a result of the calculations of meta analysis, the effect size of the technology-aided teaching is calculated as 0,758 on students' mathematics achievement and as 1,136 on students' geometry achievement. This study is based on classification system according to Cohen (1988). The effect sizes attained represent a medium effect size for mathematics academic achievement and a very large size for geometry achievement. On the other hand this size is calculated 0,502 on the attitudes towards the mathematic and 0,587 on the attitudes towards the geometry. Those both values are regarded as medium effect size according to Cohen (1988). In addition, the comparative effect sizes of the studies included in the study were calculated according to tecnics of implementation, level of education and learning fields.At the end of the research, it is found that according to the traditional learning method of technology-aided mathematic and geometry teaching is more effective in terms of both achievement and attitude. It is concluded that the effect size on both academic achievement and attitude towards the mathematic and geometry does not differ according to time of implementation, level of education and learning fields.Keywords: Academic Achievement, Attitude, Teaching of Mathematics/Geometry, Meta analysis.
Collections