Müzik öğretmenliği anabilim dallarında geleneksel Türk sanat müziği dersinde uygulanan eğitim yöntemlerinin uzman görüşleri açısından karşılaştırmalı analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, müzik öğretmenliği bölümlerinde verilen Geleneksel Türk Sanat Müziği (GTSM) dersine giren öğretim elemanlarının izlediği yolların neler olduğunu belirlemeye çalışılmış, kullandıkları sistem, yöntem ve metotların neler olduğu, bunlar arasında benzerlik olup olmadığı konusunda uzman görüşleri alınmıştır. GTSM eğitiminin Arel - Ezgi - uzdilek ve meşk sistemleri üzerinde durularak uygulamalarındaki farklılıklar belirtilmeye çalışılmıştır. GTSM derslerine giren öğretim elemanlarına uygulanan görüşme formları değerlendirilerek analiz edilmiştir. Bu yönüyle bu araştırma nitel bir çalışmadır. GTSM eğitiminde var olan sistem ve yöntemlerin sabit bir metodu olmadığı gibi, uygulama kısmında da farklılıklar olduğu görülmüştür. Alınan sonuçlara göre GTSM derslerin de yer alan meşk yönteminin daha yoğun biçimde uygulanmasının daha yararlı olabileceği belirlenmiştir. Meşk yönteminin uygulanmasının yanında bilgisayar ortamlarındaki video ve ses kayıtları da, yöntemin daha nitelikli uygulanması konusunda yararlı olabileceği konusunda büyük oranda görüş birliği saptanmıştır. Uzman görüşlerinin ortak bileşenlerinden bir diğeri ise GTSM eğitimi için ayrılan sürenin yetersiz oluşudur. In this study, it was determined the ways which are followed by instructors who attend the classes of traditional Turkish classic music and it was collected the information related to the systems, techniques and metods and fixed the similarities among them. It was tried to state the differences in the implementations by dwelling upon the systems of `antiphonal singing` and `Arel-Ezgi-Uzdilek` in the Traditional Turkish Classic Music. The interviews forms which had been implemented for the teachers of TTCM were analysed by evaluating. On that sense, this research is a qualitative study.Besides the systems and manners existed in the education of TTCM have no a static method, it was also observed the differences in the stage of implementation. According to the results obtained, it was determined that using of antiphonal singing method, in the lessons of TTCM, intensively would be more benefical,too. From the point of not only using of antiphonal singing metod but also the videos and audios used in the computer environments, It was reached a large consensus about the implementaion of the method in a manner of qualified would be really benefical. One of the other component of specialists' views is inadequate time in sparing for the education of TTCM.
Collections