10-12 yaş aralığındaki öğrencilerin fiziksel uygunluk ve demografik durumlarının sosyal becerileri üzerindeki etkisinin araştırılması (Van ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma 10-12 yaş aralığında bulunan öğrencilerin fiziksel uygunluk durumlarının sosyal becerileri üzerindeki etkisinin incelemek amacıyla yapılmıştır. Tarama modelinde yapılan bu araştırmaya Van iline bağlı 5 tane özel okul, 5 tane merkeze yakın devlet okulları ve 5 tane merkeze uzak devlet okullarında örgün olarak eğitimine devam etmekle olan 10-12 yaş grubu 270 erkek, 255 kız öğrenci olmak üzere toplam 525 kişi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak sosyal beceri ölçeği, demografik anketi ve fiziksel uygunluk formu kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS istatistiksel paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Normallik sınaması için Kolmogorov Smirnov testi yapıldı, normal dağılım gösteren veriler için ikili karşılaştırmalarda bağımsız t-testi ikiden fazla değişkenin karşılaştırıldığı durumlarda tek yönlü ANOVA testi, gruplar arasında farklılıkların kaynağının tespiti için Post- Hoc testlerinden Tukey testi kullanılmıştır. Parametrik olmayan değişkenler için ikili karşılaştırmalarda Mann- Whitney U testi, ikiden fazla değişkenin karşılaştırılması için Kruskal – Wallis testi kullanılmıştır. Bu çalışmada anlamlılık düzeyi( P< 0,05) olarak belirlenmiştir. Cinsiyetlere göre öğrencilerin Euro-fit testi verilerinin bağımsız t testi sonuçlarına göre; Durarak uzun atlama, 30 sn mekik testi, bükülü kol ile asılma testi, 10 x 5 m mekik koşu testi ve sosyal beceri puanı ( P < 0,05) anlamlılık düzeyinde anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Boy, kilo, flamingo denge testi, disklere dokunma testi otur-uzun testi, pençe kuvvet testinde ise (P>0,05) düzeyinde ise anlamlı bir fark bulunamamıştır. Sonuç olarak kız öğrencilerin erkek öğrencilerine göre daha sosyal oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Babanın ve annenin öğrenim durumları, ailedeki birey sayısında öğrencilerin sosyal beceriler üzerinde bir etki oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. Fiziksel uygunluk testlerin bazılarında sosyal beceri üzerinde anlamlı bir fark oluşturduğunu bazı testlerin ise sosyal beceri üzerinde anlamlı bir fark oluşturmadığı sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this research is to investigate the effect of physical fitness status on social skills of students in the 10-12 age groups. Students educated in 5 private schools, 5 public schools located far from city, 5 public schools located close to the city participated in this this study, which was performed by scanning model. These students were between 10 and 12 years old. A total of 525 students, 270 male and 255 female students, participated in this study.Social skills scale, demographic questionnaire and physical fitness form were used as data collection tools. The collected data were analyzed by using SPSS statistical package program. Kolmogorov-Smirnov Test were used to showed normal distribution. During the analyses in the cases of data, normality and homogeneity of variances are provided; for binary comparisons independent t test, for multiple comparisons one way Anova test and for the determination of the source of differences between groups Tukey test were used. Mann-Whitney U test in binary comparisons and Kruskal – Wallis test in pairwise comparisons were used for non-parametric variables. In this study, the level of significance (P <0.05) was determined.According to the results of the independent t-test of Eurofit test data, by genders, it was released that there was a significant difference (P<0,05) between long jump, 30 second shuttle test, twisted arm test, 10x5 shuttle running test, social skill score. But in height, kilo, flamingo balance test, touch testing, sit long test, claw force test there was no significant difference (P>0,05).As a result, it is concluded that female students are more social than male students. The level of education of parents and the number of individuals in the family have an impact on students' social skills. While some physical fitness tests have an impact on social skills, it is concluded that some tests do not make a significant difference on social skills.
Collections