Taşıma merkezi okullarda ilköğretim ikinci kademe görsel sanatlar eğitimi dersine ilişkin problemler ve çözüm önerileri (Erciş ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gündelik yaşamın vazgeçilmez parçası olan sanat eğitimi bilim ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte yeni bir boyut kazanmıştır. Okullarda verilmesi ön görülen görsel sanatlar eğitiminde topluma ve çevreye faydalı olan, kültürüne bağlı, estetik beğeniler sahip, yaratıcı ve üretken bireylerin yetişmesi öngörülmektedir. Ülkemizde uygulanan görsel sanatlar eğitimi dersi çeşitli problemler nedeniyle nitelik olarak farklılıklar gösterebilmektedir. Özellikle kent merkezlerinden uzak eğitim kurumlarında alt yapının yetersizliği ve donanım eksikliği gibi belirgin nedenler bulunmaktadır. Bununla beraber taşımalı eğitim veren kurumlarda görsel sanatlar eğitimindeki problemlerin sadece alt yapı ve donanım yetersizliğinden kaynaklanmadığı görülmektedir. Çalışmanın amacı `Erciş İlçesi örneği ele alınarak ilçedeki taşımalı eğitim merkezi okullarda ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin görsel sanatlar eğitimi dersinin uygulanabilirliğine yönelik problemler ve çözüm önerilerinden oluşmaktadır. Betimsel nitelikteki bu araştırmaya `Erciş ilçesindeki taşıma merkezli okullarda öğrenim gören 626 öğrenci katılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS-20 istatistik paket programı kullanılmıştır. Araştırmada ailenin sosyal, kültürel ve ekonomik durumunun Görsel Sanatlar dersine olan tutumu etkilediği, öğrencilerin derse karşı olan ilgi ve tutumları iyi durumda olduğu, Taşıma merkezli okullarda ulaşımı sağlayan araçlarda rehberlik hizmetleri bulunmadığı ve öğrencilerde yorgunluk meydana geldiği gibi sonuçlara varılmıştır. Art education that is an indispensable part of daily living has acquired a new dimension thanks to the advances in science and technology. By the visual arts education thought to be given at schools, it is predicted to raise individuals who are useful to the society and environment, culture-bound, creative and productive. The lessons of visual arts education which applied in our country have differences in quality because of various problems. There are significant problems such as lack of substructure and equipment particularly in educational institutions which are far away from the city centers. In addition, it is clearly seen that the lack of substructure and equipment are not the only problems in visual arts education at the institutions offering transported education. This sdudy's aim consists of the problems and solution offers for the applicability of the lesson of visual arts education by the students at secondary schools that have transported education in Erciş. 626 students at schools with transported education in Erciş participated in this study. Moreover, SPSS-20 statistical package software was used during the data evaluation. In research it was decided that the social, cultural and economical situation of the family act on the attitude (of the families ) towards Visual Art Lesson, the interest and manners of the students towards Visual Art Lesson is observed to be all right, in mobile teaching schools vehicles that provide transportation have no guidance service and students who have (get ) mobile teaching feel themselves tired.
Collections