Ortaokul müdürlerinin ders denetimleri ile ilgili öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile; öğretmen algı ve görüşlerine göre ortaokul müdürlerinin ders denetimlerine yönelik tutum ve davranışlarını, nicel ve nitel bulgulara dayanılarak değerlendirilmesi, çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve konu hakkında derinlemesine bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır.Araştırma karma yönteme göre yapılandırılmıştır. Bu bağlamda araştırmada nicel ve nitel verilerin eş zamanlı olarak toplandığı paralel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel bölümünde tarama modeli, nitel bölümde ise, durum çalışması araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel bölümünde evren, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Iğdır merkez ve ilçelerdeki tüm ortaokullarda görev yapan 747 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada örneklem alma yoluna gidilmemiş tüm il ve ilçedeki ortaokul öğretmenlerine veri toplama aracı uygulanmıştır. Araştırmanın nitel bölümünde ise; amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik yöntemi kullanılmıştır. Buna göre örnekleme alınacak katılımcılar belirlenirken; cinsiyet ve il ve ilçedeki öğretmen sayısı gibi kıstaslar dikkate alınarak aynı evren üzerinde toplam 20 öğretmen örnekleme alınmıştır.Araştırmanın nicel verileri, Fırıncıoğulları Bige (2014) tarafından geliştirilen `Ders Denetim Öğretmen Görüşleri Ölçeği` kullanılarak ve araştırmacıdan alınan izin EK 6 ile veriler toplanmıştır. Ayrıca araştırmaya katılan öğretmenlere ait demografik özellikleri belirlemek amacıyla kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Nitel veriler ise; yapılandırılmış açık uçlu sorulardan oluşan `Öğretmen Görüşme Formu` aracılığıyla toplanmıştır. Görüşmede sorulan iki başlıklı dörder soru sırası ve tarzı önceden belirlenerek; görüşme yapılan öğretmenlere aynı temel sorular aynı sıra ile sorulmuştur.Nicel veriler, araştırma konusu ile ilgili öğretmen görüşlerinin, öğretmenlerin demografik değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla ANOVA testi, t-testi'nden ve farkın kaynağını belirlemek için Scheffe testi'nden yararlanılmıştır. Nitel veriler ise; nitel araştırma tekniklerinden betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin okul müdürlerinin ders denetime ilişkin görüşlerinin genel olarak `düşük düzeyde` olumlu buldukları sonucu ortaya çıkmıştır. Through this research, evaluating the school principals' attitude and behavior against the supervision of the lessons based on qualitative and quantitate findings, analyzing in terms of various changeables and obtaining thorough information about the subject according to the teachers' perception and opinions are aimed.The research is formed according to the mixed method. In this regard, parallel design is used in which qualitative and quantitative data isstored simultaneously. In the quantitative part of the research, survey method is used, and in the qualitative is used case study method.On the quantitative part of the research, the population consists of 747 teachers who work for all the elementary schools at the city center and the districts of Iğdır in the 2017-2018 Academic year. In this research the sampling method was not preferred, instead data collection tool was applied to all the elementary teachers in the cities and the districts. On the qualitative part of the research, maximum variation sampling method is used which is one of purposeful sampling methods. With respect to it, criterions like gender and the number of the teachers in the cities and the districts were taken into consideration while determining the participants and 20 teachers are taken into sampling on the same population.In the quantitative part of the research, descriptive survey method is used which is a type of survey method, `Teachers' Opinions Scale` which is developed by Fırıncıoğulları Bige (2014) is used with permission to gather the data. Moreover, personal information form is used to identify the demographic features belonging to the teachers who attended the research. On the other hand, qualitative data is gathered through `Teacher Interview Form` which consists of half structured open-ended questions. The order and style of the four questions with two titles asked during the interview were determined in advance, the same basic questions are asked to the teachers with the same order. For quantitative data, ANOVA Test, and T-Test are used to identify whether the opinions of the teachers about the subject of the research show rational difference or not according to the demographic variables. And to determine the source of the difference, Scheffe test is used. In the quantitative part of the research, survey method is used and in the qualitative part of the research, case study research method is used. The opinions of the teachers participating in the research about the supervision of their school principals is found out to be `low level` positive in general.
Collections