Kavram haritası oluşturmanın beden eğitimi öğretmen adaylarında mikro öğretim uygulama becerilerine etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Özel Öğretim Yöntemleri (ÖÖY) dersi kapsamında, kavram haritalarının Beden Eğitimi Öğretmen (BEÖ) adaylarının bilgi düzeyleri ve mikro öğretim uygulama becerileri üzerine etkisini incelemektir.Gereç ve Yöntem: Araştırma, yansız atama tekniği ile oluşturulmuş kontrol ve deney gruplarının yer aldığı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 10 hafta sürmüştür. Araştırmanın örneklemini; Manisa Celal Bayar Üniversitesinde, 19 deney grubu (Xyaş=22,15) ve 17 kontrol grubu (Xyaş=22,17) olmak üzere, toplamda 36 (Xyaş=22,16) Beden Eğitimi Öğretmenlik (BEÖ) bölümü üçüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Bu öğrencilere, Özel Öğretim Yöntemleri Bilgi Testi (ÖÖYBT) uygulanmıştır. Her iki gruptan maksimum çeşitlilik örneklemesi ile 10'ar katılımcı öğrenci seçilmiştir. Katılımcıların mikro öğretim uygulamaları kayıt altına alınarak üç uzman tarafından Beden Eğitimi ve Sporda Yöntem Uygulama Becerileri Gözlem Formu (BESYUBGF) aracılığıyla incelenmiştir. Bir başka veri toplama aracı olarak Deney katılımcılarının oluşturdukları kavram haritalarıdır.Bulgular: ÖÖYBT'leri açısından; hem deney hem kontrol grubunun ön-son test puanları arasında anlamlı farklılıkları son testlerin lehinedir (p<,05). Deney ve kontrol gruplarının son testleri ve katılımcıların BESYUB gözlem puanları arasında anlamlı farklılık bulunmamaktadır (p>,05). Deney katılımcılarının; GANO ile BESYUB puanları arasında pozitif yönde yüksek düzeyde (r=.818;p<,05), BESYUB ile Kavram Haritası (KH) puanları arasında orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır (r=,685; p<,05). Sonuç: BEÖ adaylarında; KH oluşturma etkinliğinin, hem bilgi hem de mikro öğretim uygulama düzeylerinin artmasında etkili olduğu sonucuna varılabilir. Purpose: The aim of this course is to examine the effects of concept maps on the knowledge levels of the Physical Education Teacher (PET) candidates and on the micro teaching application skills.Material and Method: Quantitative and qualitative methods were used in the study. In the quantitative dimension of the research; Pre-test-posttest control group experimental design was used. The sample of the research; 19 experimental group (Xage= 22.15) and 17 control group (Xage= 22.17), a total of 36 PET section consists of third grade students (Xage = 22.16). Specialized Teaching Methods Knowledge Test was applied to these students. In the qualitative dimension; 10 participants from each group were selected with maximum diversity sampling. Micro teaching practices of the participants were recorded and examined by three experts with Physical Education and Sport Method Application Skills Observation Form (PESMASOF). In addition, the concept map created by the participants was scored with specialist in the field.Findings: In terms of Special teaching methods knowledge test (STMKT); Significant differences between the pre-post test scores of both the experimental and the control groups were in favor of the final tests (p <.05). Although there was no significant difference between the final test of the experimental and control groups and the BESYUB observation scores of the participants (p> .05), the order averages were higher in the experiment. Experimental participants; There was a moderately significant relationship between Grade Point Average (GPA) and PESMASO scores (r =.818; p <.05), and PESMASO and Concept Map (CM) scores (r =.685; p <.05).Results: In the case of PET candidates; It can be concluded that the concept map creation activity is effective in increasing both knowledge and micro teaching application levels.
Collections