Show simple item record

dc.contributor.advisorÇamlıyer, Hatice
dc.contributor.authorKaya Saylam, Diyar
dc.date.accessioned2020-12-10T11:35:28Z
dc.date.available2020-12-10T11:35:28Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262564
dc.description.abstractAmaç: Özel Öğretim Yöntemleri (ÖÖY) dersi kapsamında, kavram haritalarının Beden Eğitimi Öğretmen (BEÖ) adaylarının bilgi düzeyleri ve mikro öğretim uygulama becerileri üzerine etkisini incelemektir.Gereç ve Yöntem: Araştırma, yansız atama tekniği ile oluşturulmuş kontrol ve deney gruplarının yer aldığı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 10 hafta sürmüştür. Araştırmanın örneklemini; Manisa Celal Bayar Üniversitesinde, 19 deney grubu (Xyaş=22,15) ve 17 kontrol grubu (Xyaş=22,17) olmak üzere, toplamda 36 (Xyaş=22,16) Beden Eğitimi Öğretmenlik (BEÖ) bölümü üçüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Bu öğrencilere, Özel Öğretim Yöntemleri Bilgi Testi (ÖÖYBT) uygulanmıştır. Her iki gruptan maksimum çeşitlilik örneklemesi ile 10'ar katılımcı öğrenci seçilmiştir. Katılımcıların mikro öğretim uygulamaları kayıt altına alınarak üç uzman tarafından Beden Eğitimi ve Sporda Yöntem Uygulama Becerileri Gözlem Formu (BESYUBGF) aracılığıyla incelenmiştir. Bir başka veri toplama aracı olarak Deney katılımcılarının oluşturdukları kavram haritalarıdır.Bulgular: ÖÖYBT'leri açısından; hem deney hem kontrol grubunun ön-son test puanları arasında anlamlı farklılıkları son testlerin lehinedir (p<,05). Deney ve kontrol gruplarının son testleri ve katılımcıların BESYUB gözlem puanları arasında anlamlı farklılık bulunmamaktadır (p>,05). Deney katılımcılarının; GANO ile BESYUB puanları arasında pozitif yönde yüksek düzeyde (r=.818;p<,05), BESYUB ile Kavram Haritası (KH) puanları arasında orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır (r=,685; p<,05). Sonuç: BEÖ adaylarında; KH oluşturma etkinliğinin, hem bilgi hem de mikro öğretim uygulama düzeylerinin artmasında etkili olduğu sonucuna varılabilir.
dc.description.abstractPurpose: The aim of this course is to examine the effects of concept maps on the knowledge levels of the Physical Education Teacher (PET) candidates and on the micro teaching application skills.Material and Method: Quantitative and qualitative methods were used in the study. In the quantitative dimension of the research; Pre-test-posttest control group experimental design was used. The sample of the research; 19 experimental group (Xage= 22.15) and 17 control group (Xage= 22.17), a total of 36 PET section consists of third grade students (Xage = 22.16). Specialized Teaching Methods Knowledge Test was applied to these students. In the qualitative dimension; 10 participants from each group were selected with maximum diversity sampling. Micro teaching practices of the participants were recorded and examined by three experts with Physical Education and Sport Method Application Skills Observation Form (PESMASOF). In addition, the concept map created by the participants was scored with specialist in the field.Findings: In terms of Special teaching methods knowledge test (STMKT); Significant differences between the pre-post test scores of both the experimental and the control groups were in favor of the final tests (p <.05). Although there was no significant difference between the final test of the experimental and control groups and the BESYUB observation scores of the participants (p> .05), the order averages were higher in the experiment. Experimental participants; There was a moderately significant relationship between Grade Point Average (GPA) and PESMASO scores (r =.818; p <.05), and PESMASO and Concept Map (CM) scores (r =.685; p <.05).Results: In the case of PET candidates; It can be concluded that the concept map creation activity is effective in increasing both knowledge and micro teaching application levels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleKavram haritası oluşturmanın beden eğitimi öğretmen adaylarında mikro öğretim uygulama becerilerine etkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of concept mapping on micro teaching practice skills in physical education teacher candidates
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-03-31
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConcept maps
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmMicro teaching
dc.subject.ytmApplied education
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmLearning methods
dc.identifier.yokid10249403
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid560264
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess