Türkiye`de uygulanan İngilizce öğretmenliği lisans eğitim programının öğrenci, öğretim elemanı ve İngilizce öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, 2006 yılında uygulamaya konulan İngilizce Öğretmenliği lisans eğitim programını üniversite son sınıf öğrencileri, öğretim elemanları ve İngilizce öğretmenleri görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Bu çalışma İngilizce öğretiminin önemli bir boyutu olan öğretmen eğitimine ilişkin bir değerlendirme sunarak yabancı dil öğretimine yönelik çalışmalara katkı sağlamayı hedeflenmektedir.Betimsel tarama modelinde desenlenen bu çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. Bu araştırmanın evreni, 2016-2017 öğretim yılında eğitim fakültelerinin İngilizce Öğretmenliği bölümünün dördüncü sınıfında okuyan üniversite öğrencileri, ilgili bölümlerdeki öğretim elemanları ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında görev yapan ve meslekte beş yılını doldurmamış İngilizce öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmada, amaçlı örnekleme yöntemlerinden tabakalı amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, 10 üniversitenin son sınıfında okuyan 524 İngilizce öğretmenliği son sınıf öğrencisi, bu üniversitelerde görev yapan 35 öğretim elemanı ve 11 İngilizce öğretmeniyle yürütülmüştür.Araştırma verileri; araştırmacı tarafından geliştirilen İngilizce öğretmenliği lisans programı değerlendirme anketi, İngilizce öğretmenliği program yeterlik ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler ve fark istatistikleri, nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz ve içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS paket programından ve nitel veriler için ise NVİVO-11 programından yararlanılmıştır. Çalışma sonuçları Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca yenilen 2018 İngilizce öğretmenliği lisans programıyla karşılaştırılarak incelenmiştir.Araştırmanın sonucunda ulaşılan sonuçlar aşağıda özetlenmiştir: •Çalışmaya katılan öğrencilerin çoğu üniversiteleri/fakülteleri sınıfların teknolojik altyapısı, internet erişimi ve kütüphane açısından yeterli bulurken, öğretim elemanları sınıfların fiziki yapısını, internet erişimini ve kütüphanelerdeki basılı kaynakları yetersiz bulmaktadır.•Öğrenciler ve öğretim elemanları Erasmus ve Mevlana gibi yurtdışı programları yeterli bulurken, öğretim elemanları gidilen üniversitelerin sınırlı olduğunu ve yurtdışından yeterli sayıda öğrenci gelmediğini düşünmektedir.•Öğrenciler bölümlerdeki öğretim elemanlarını sayı ve nitelik açısından yeterli bulurken öğretim elemanları bölümlerde yeterli sayıda akademik personelin olmadığını ve bunun iş yüklerini çok arttırdığını düşünmektedir.•Öğrenciler İngilizce öğretmenliği lisans eğitim programını güncellik, ilgi ve ihtiyaçlara uygunluk, teori ve uygulama dengesi açısından yeterli bulmaktadır ancak öğretim elemanları programın güncellenmesi gerektiğini düşünmektedir.•Öğrenciler alan bilgisi, meslek bilgisi ve genel kültür bilgisi alanlarında kendilerini yeterli bulmaktadır. Öğrenciler kendilerini en fazla programın alan bilgisi boyutunda yeterli bulmaktadır.•ÖğretimelemanlarıveIngilizceöğretmenlerimeslekbilgisigrubundayeralanderslerinalanayönelikveİngilizceolarakverilmesinigerektiğinidüşünmektedir.•Öğretimelemanlarıveİngilizceöğretmenlerilisansprogramındayeralanİngilizcedilyeterliliğidersleriniyetersizbulmaktavedilyeterliklerinigeliştirmeyeyönelikdahafazladerseklenmesigerektiğinidüşünmektedir.•İngilizceöğretmenlerilisanseğitimindeöğrendikleriniöğretmenlikyaptıklarıgerçekortamlardauygulayamadıklarınıdüşünmektedir. •Öğretimelemanlarıveİngilizceöğretmenleriprogramıngenelkültürbilgisigrubundayeralanderslerinhedefdilinkültürünütanımayayönelikderslerdenoluşmasıgerektiğinidüşünmektevebualandayeralandersleriyetersizbulmaktadır. This study aims to evaluate the English language teacher education program introduced in 2006, according to the views of senior students, lecturers and English teachers. This study also aims to contribute to foreign language teaching studies by evaluating the teacher education program which is considered as one of the significant issue in foreign language teaching. In this study which is designed as descriptive survey model, mixed method was applied. The universe of study comprisesof ELT students enrolled to 4th grade in 2016-2017 academic year, ELT lecturers and English teachers working for Ministry of National Education and with maximum 5 year experience. In this study, as one of the purposive sampling method, stratified purposeful sampling method was used. The study was conducted with 524 senior students in 10 universities, 35 lecturers at this universities and 11 English teachers.The research data was collected with ELT program evaluation questionnaire, English teaching competency scale and semi-structured interview forms developed by the researcher. Descriptive statistics (frequency, percentage, mean, standard deviation) and ANOVA was used for the analysis of quantitative data; content analysis techniques were used for the analysis of qualitative data. For quantitative data analysis, SPSS and for quantitative data NVIVO-11 was applied. The results of the study was given with comparison to the newly developed ELT program, introduced in 2018 by Council of Higher Education. The results of the study were summarized as below:•ELT students thought that the physical components of their universities are adequate in terms of the technological infrastructure of the classrooms and the library facilities. However, the lecturers felt negative about the classrooms and thought that libraries do not have adequate written materials relevant to the field.•Students and the lecturers felt positive about the international programs such as Erasmus and Mevlana, but the lecturers think that the number of the partner universities are limited and there are not as many students coming from abroad as expected•ELT students think that the number and quality of the scholars are adequate; on the contrary, lecturers think that the number of the scholars are not adequate and thus this situation increases their workload.•According to the students, the ELT curriculum is up to date, answer the students' needs and there is a balance between theory and practice. On the other hand, lecturers are of the opinion that the curriculum, content and the linkage between courses needs to be revised.•ELT students think that they are competent at the content knowledge, pedagogical knowledge and cultural knowledge. They mostly feel competent at content knowledge. •Lecturers and English teachers propose that the instruction language of the courses in pedagogical knowledge should be English and the courses should be redesigned according to content area. •Lecturers and English teachers think that the ELT program do not provide adequate training in English language proficiency.•English teachers are of the opinion that the ELT program do not provide adequate training for the needs of the local context. •Lecturers and English teachers consider the cultural knowledge courses inadequate in that they do not offer a content that helps students to understand the culture of the target language.
Collections