Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmen adaylarının STEM (FeTeMM) eğitimine yönelik görüş ve tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Türkiye'de bir üniversitenin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde 7. ders dönemine kayıtlı olan 30 öğretmen adayının 'Eğitim Ortamlarında Teknoloji Uygulamaları' dersinde bir dönem boyunca STEM (FeTeMM) eğitimi ve uygulamaları, mühendislik, teknoloji ve bu disiplinler arasındaki ilişkiye yönelik tutumlarını ve görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Öğretmen adaylarının STEM eğitimi ve uygulamaları hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla karma desen kullanılmıştır. Çalışmada veriler, uygulamalı ders öncesinde ve sonrasında demografik veri anketi, STEM tutum ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının; cinsiyet, kişisel bilgisayar sahibi olma durumlarının STEM eğitimine yönelik tutumlarında anlamlı bir farklılık göstermediği saptanmıştır. Sadece 20 yaş grubundaki öğrencilerin STEM öntest ve fen öntest sonuçlarının 22 yaş grubuna göre anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna varılmıştır. STEM eğitimi ve uygulamaları sayesinde bu eğitime yönelik düşüncelerinin olumlu yönde değiştiği, önyargılarının azalıp bu alanlara yönelik ilgilerinin arttığı tespit edilmiştir. STEM eğitiminin öğretim programlarında yer alması gerekliliğini vurgulayıp, bu eğitimi alan öğretmenlerin; öğrencilerin eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmede, problem çözme becerilerinde ve derslere yönelik ilgilerini arttırmada önemli rol oynayacağını belirtmişlerdir. Öğretmen adayları mezun olduktan sonra STEM eğitimini kendi derslerinde de kullanmak istediklerini belirtmişlerdir. In this study, it is aimed to register 30 teacher candidates of the Educational Technology Applications in media STEM education over a period of lessons and practice, engineering, technology and attitude towards the relationship between the disciplines of the views in a University of Turkey Computer and Instructional Technology Education section 7 in the course period. In order to determine the opinions of teacher trainees about STEM education and applications, Mix Method was used. In the study, the data were collected before and after the object lesson with demographic data questionnaire, STEM attitude scale and semi-structured interview form. According to the findings; gender, age and personal computer (status) don't show a significant difference in attitudes towards STEM education. It is concluded that only students in the 20 years old group showed a significant difference an STEM pretest and science pretest when compared to the 22-year-old group. Thanks to STEM training and practices, it was determined that their thoughts about this training changed positively and their prejudices decreased and their interest in these areas increased. Stressing that STEM education should be included in the curriculum, the teachers who took this education; students will play an important role in developing critical and creative thinking skills, problem solving skills and increasing interest in the lessons. Teacher candidates stated that they would like to use STEM education in their courses after graduation.
Collections