Show simple item record

dc.contributor.advisorSarğın, Kemal
dc.contributor.authorBilgili, Cennet
dc.date.accessioned2020-12-10T11:34:43Z
dc.date.available2020-12-10T11:34:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262248
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Van ili merkez ilçelerinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin iş doyumu ve mesleki tükenmişlik düzeylerini inceleyip, iş doyumu ve tükenmişlik kavramları arasında ilişki olup olmadığını belirlemektir. Araştırma amacıyla 2017-2018 eğitim öğretim yılında Van merkez ilçelerinde görev yapan 228 beden eğitimi öğretmenine ölçek uygulanmıştır. Bu çalışma nicel yöntem ile gerçekleştirilmiş olup, çalışmada tarama ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verileri kişisel bilgileri içeren demografik bilgiler formu, Minnesota İş Doyum Ölçeği, Maslach Tükenmişlik Ölçeği (MTÖ) toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS 22.0 programından yararlanılmıştır. Verilerin analizine geçilmeden önce normallik analizi yapılmış ve verilerin normal dağılım gösterdiği belirlenmiştir. Bu nedenle verilerin değerlendirilmesinde gruplar arasında anlamlı bir fark olup olmadığını saptamak amacıyla ikili gruplarda değişkenlerin karşılaştırılmasında bağımsız değişkenler için t-testi, çoklu gruplarda değişkenlerin sorgulandığı maddelerde tek yönlü varyans analizi (anova), iş doyumu ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek için korelasyon analizi yapılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre; beden eğitimi öğretmenlerinin genel itibari ile iş doyumu algıları konusunda kararsız kaldıkları, mesleki tükenmişlik düzeylerinde ise nadiren tükenmişlik yaşadıkları sonucu ortaya çıkmıştır. İş doyumu ile tükenmişlik arasında ters yönde yüksek bir ilişki bulunmuş; iş doyumunun arttıkça tükenmişliğin azaldığı yönünde yorumlanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is; to examine the levels of job satisfaction and burnout of physical education teachers who are working in the central districts of Van province and to determine whether there is a relationship between job satisfaction and burnout concepts. For this purpose, in the 2017-2018 academic year, 228 physical education teachers working in the central districts of Van were applied a scale. This study was carried out by quantitative method, also Screening and relational scanning model were used in this study. Demographic data form including personal information, Minnesota Job Satisfaction Scale, Maslach Burnout Inventory (MBI) were collected. SPSS 22.0 program was used to evaluate the data which was obtained from the research. Before the analysis of the data, normality analysis was performed and it was determined that the data showed normal distribution. Therefore, in order to determine whether there is a significant difference between the groups in the evaluation of the data, t-test was used for independent variables in comparison of variables in binary groups, and one-way analysis of variance (ANOVA) in items in which multiple variables were questioned, correlation analysis was used to determine the relationship between job satisfaction and burnout levels. According to the data obtained as a result of the research; It was found that physical education teachers were generally undecided about their job satisfaction perceptions and rarely experienced traces of professional burnout. A high reverse correlation was found between job satisfaction and burnout; It was interpreted that burnout decreased as job satisfaction increased.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin iş doyumu ve mesleki tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi (Van ili örneği)
dc.title.alternativeExamination of job satisfaction and occupational burnout levels of physical education teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10276492
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585963
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess