8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki etkinliklerin içerik düzenleme yaklaşımlarına göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir programın içerik boyutunda belirlenen amaçlara ulaşmak için `Ne öğretelim?` sorusuna yanıt aranır. Öğrencilere edindirilmek istenen içeriğin en doğru şekilde kavratılabilmesi için çeşitli içerik düzenleme yaklaşımlarından yararlanılmaktadır. İçerik düzenleme yaklaşımlarının ders esnasında kullanılması, ders kitaplarında yer alması öğrenmenin kalıcılığı ve verimliliğini arttıracaktır. Bu düşünceden yola çıkarak 8. sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki etkinlikler içerik düzenleme yaklaşımlarına göre incelenmiş ve bu yaklaşımların hangilerinin kullanıldığı tespit etmek amaçlanmıştır.Bu çalışmada TAV Yayıncılık'a ait olan 8. sınıf Türkçe Ders Kitabı çalışma materyali olarak kullanılmıştır. Materyal incelenirken doküman incelemesi modellerinden biri olan içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Ders kitabında yer alan etkinlikler taksonomi ilkelerine göre sınıflandırılmış; etkinlikler ait oldukları konu başlıklarına göre tasnif edilmiş ve etkinliklerin içerik düzenleme yaklaşımlarına uygunluğuna bakılmıştır.8. sınıf Türkçe Ders Kitabı'nda yer alan bütün temalar incelendiğinde bilgi, kavrama, uygulama basamaklarına yönelik toplam 174 etkinliğin olduğu görülmüştür. Fakat analiz, sentez ve değerlendirme basamaklarına ait etkinliklerin bulunmadığı tespit edilmiştir. Bilgi düzeyinde yer alan 38 etkinlikten 10'u; kavrama düzeyinde yer alan 66 etkinlikten 20'si ve uygulama düzeyinde yer alan 70 etkinlikten 33'ü içerik düzenleme yaklaşımlarına uygun olarak tasarlanmıştır.Etkinliklerde içerik düzenleme yaklaşımlarından doğrusal, sarmal ve modüler yaklaşımların kullanıldığı, diğer yaklaşımların kullanılmadığı görülmüştür. Anahtar Sözcüklerİçerik düzenleme yaklaşımı, Türkçe ders kitabı, etkinlikler In order to reach the purposes determined in the content dimension of any programme, response to the question `What shall we teach?` should be sought. Various content editing approaches are applied for students to comprehend the content to be acquired in the most accurate way. Using content editing approaches during the course, taking part in the textbooks will increase the efficiency and permanence of learning. Along with this perspective, activities in 8th grade Turkish Textbooks were examined according to content editing approaches and the purpose was to identify which approaches of these were applied.In this study, 8th grade Turkish Textbooks by TAV Publishing were used as studying material. While the material was examined, content analysing technique, which is one of the document examination models, was applied. Activities in the textbook have been classified according to taxonomy principles. Activities were classified according to subject titles they are related to and the compliance of the activities with the content editing approaches were examined.When all themes in the 8th grade Turkish Textbooks were examined, it was observed that there are 174 activities for information, comprehension and application steps. However, it was confirmed that activities for analysis, synthesis and evaluation steps do not exist. 10 of the 38 activities at the level of knowledge; 20 out of 66 activities at comprehension level and 33 out of 70 activities at application level were designed in accordance with content editing approaches.It was seen that linear, spiral and modular approaches were applied from content editing approaches and no other approach was applied in the activities.Key WordsContent editing approach, Turkish textbook, activities.
Collections