Öğretim elemanlarının artırılmış gerçeklik teknolojisini ders materyali olarak kabullerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, yükseköğretimde Artırılmış Gerçeklik (AG) teknolojisinin ders materyali olarak kullanılmasına yönelik öğretim elemanlarının görüşlerinin Teknoloji Kabul Modeline (TKM) göre incelenmesidir. Yapılan araştırmada örneklem belirlenmesinde amaçlı örneklem yöntemi kullanılmıştır. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesinde görev yapmakta olan 11 öğretim elemanı örneklem olarak seçilmiştir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmışır. Veri toplamak için görüşme tekniği kullanılan çalışmada, yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme soruları, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış olan TKM ölçeğinde bulunan her bir faktörü anlam ve kapsam olarak temsil edecek şekilde hazırlanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretim elemanları AG teknolojisi ile hazırlanmış öğretim materyallerini ders ortamlarında kullanabileceklerine dair olumlu görüş sunmuşlardır. Bununla birlikte elde edilen diğer bulgular araştırmanın sonuç ve tartışma bölümünde ele alınmıştır. Son olarak araştırmanın sonuçları doğrultusunda yükseköğretimde teknoloji kabulü ve AG kullanımı için öneriler sunulmuştur. The aim of this study is to examine the views of faculty members about using Augmented Reality (AR) technology as a course material in higher education according to Technology Acceptance Model (TAM). In the study, criterion based sampling method was used to determine the sample. 11 faculty members working at Van Yüzüncü Yıl University were selected as samples., In the study case study pattern were used which was one of the qualitative research methods. Semi-structured interview questions were used in the study to collect data. The semi-structured interview questions were prepared in a way to represent each factor in the scale and validity of the TAM scale in which validity and reliability studies were conducted. The descriptive analysis method was used in the analysis of the qualitative data obtained. According to the results of the research, the lecturers gave a positive opinion that they could use the instructional materials prepared with AR technology in the course environments. However, other findings are discussed in the conclusion and discussion section of the research. Finally, in line with the results of the research, recommendations were made for the acceptance of technology and the use of AR in higher education.
Collections