Ortaokul öğrencilerinin üstbilişsel farkındalıkları ile mantıksal düşünme becerilerinin matematik dersindeki başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin üstbiliş farkındalık düzeyleri ile mantıksal düşünme becerilerinin matematik dersindeki akademik başarıya etkisi olup olmadığı incelemektir. Araştırma, 2018–2019 eğitim öğretim yılında, Siirt İli Fevzi Çakmak Ortaokulunda 5. 6. 7. ve 8. sınıfta öğrenimlerine devam eden 120 öğrenci örnekleme alınmıştır. Üstbilişsel farkındalık düzeylerini ölçmek amacıyla Üstbilişsel Farkındalık Envanteri (ÜFE) Schraw ve Dennison (1994) ve mantıksal düşünme becerilerini ölçmek amacıyla Mantıksal Düşünme Yetenekleri Testi (MDYT)Tobin and Capie (1981) uygulanmıştır. Araştırma sürecinde elde edilen veriler, SPSS 22.0 istatistik paket programı aracılığıyla çözümlenmiştir. Verilerin analizinde Pearson-Moment Çarpım Korelasyonu, bağımsız örneklemler için t-testi ve regresyon analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, ortaokul öğrencilerinin üstbilişsel farkındalık düzeyleri ve mantıksal düşünme becerileri ile akademik başarı arasında anlamlı ilişkiler olduğu görülmüştür. Üstbilişsel farkındalık ve matematik dersindeki akademik başarı arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Bununla birlikte mantıksal düşünme becerisi ve akademik başarı arasında da pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Analizler sonucunda üstbilişsel farkındalık ve mantıksal düşünme becerisi matematik dersindeki akademik başarının yordayıcısıdır denilebilir. Ayrıca ortaokul öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarıları, üstbilişsel fakındalıkları ve mantıksal düşünme becerileri cinsiyet faktörüne göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırma sonucuna göre akademik başarı ve üstbilişsel farkındalık cinsiyet açısından değişmektedir. Kız öğrenciler erkek öğrencilerden daha başarılı olduğu ve kız öğrencilerin daha yüksek üstbilişsel fakındalığa sahip olduğu söylenebilir. Buna karşın ortaokul öğrencilerinin mantıksal düşünme becerisi ile cinsiyet arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. The aim of this study is to investigate The effect of logical thinking skills on the success of mathematics course at the Metacognitive Awareness of Secondary School Students. The research was conducted in the Siirt city centre of Fevzi Çakmak Secodary School with 120 5th, 6th, 7th and 8th grade students in 2018-2019 education year. The data were collected through both Metacognitive Awareness InventorySchraw ve Dennison (1994) and the Test of Logical Thinking SkillsTobin and Capie (1981). During the research, the collected datawere analyzed using Pearson product-moment correlation coefficient, independent samples t-test, and linear regression on SPSS. According to the results, a positive effect is evident the success of mathematics course metacognitive awareness and logical thinking skills. There is a significant relationship between metacognitive awareness and grade point average mathematics (GPAM) scores. In addition, there is a considerable relationship between logical thinking skills and GPAM scores. The research results suggest that metacognitive awareness and logical thinking skills are positive predictors of mathematics academic achievement. Also, it was examined whether mathematicsacademic achievement, metacognitive awareness and logical thinking skills differ according to gender. Results show that secondary school students' mathematics academic achievement and metacognitive awareness levels differ significantly in terms of gender. Female students are more successful than male students. Besides, female scondary school students' metacognitive awareness levels are higher than that of male students. Also, the significant relationship was found between logical thinking skills with respect to the gender.
Collections