Türkiye` de Yayınlanmış Olan FeTeMM (STEM) Etkinliklerinin Pedagojik Alan Bilgisi Teorik Çerçevesi İle İncelenmesi
dc.contributor.advisor | Aydın, Sevgi | |
dc.contributor.author | Pulat, Nazli | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:34:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:34:28Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262155 | |
dc.description.abstract | Son zamanlarda Türkiye'de 21. Yüzyılda yapılmış olan çalışmalar içerisinde STEM ile ilgili birçok çalışma yer almaktadır. Bu çalışmalarda STEM' in ilgi odağı olması ülkemiz açısından önemsendiğini göstermektedir. Detaylı bir literatür taraması yapıldığında okul öncesinden yüksek öğretime kadar her kademede çalışmaların yer aldığı gözlemlenmiştir. Dolayısıyla okullarda uygulanması için öğrencilere konu hakkında bilgi sahibi olmaları ve gerekli beceri elde etmeleri için etkinlikler aracılığıyla bu yaklaşımdan yararlanılmaktadır. Bu etkinliklerin amacına hizmet edebilmesi için STEM'in genel özellikleri ve pedagojik alan bilgisi boyutlarına uygun bir şekilde tasarlanması gerektiğini vurgulayan çalışmalara rastlanmaktadır. Ülkemizde henüz etkinliklerin gerçekleştirilmesi için uygun olduğuna dair herhangi bir çalışmaya rastlanmadığından yapacağımız bu çalışma önemli bir değere sahip olacağı düşünülmektedir. Bu çalışma için içerik analiz yöntemi kullanılıp alan yazında tüm etkinliklerin araştırılarak hazırlanmış olan rubrik ile bu etkinliklerin derslerde gerçekleştirilmeye uygun olup olmadığına yönelik araştırma gerçekleştirilecektir. | |
dc.description.abstract | - | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye` de Yayınlanmış Olan FeTeMM (STEM) Etkinliklerinin Pedagojik Alan Bilgisi Teorik Çerçevesi İle İncelenmesi | |
dc.title.alternative | The Examination of STEM Activities published in Turkey by the Use of Pedagogical Content Knowledge Theoretical Framework | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-25 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | STEM training method | |
dc.identifier.yokid | 10305096 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.description.pages | 0 | |
dc.publisher.discipline | Kimya Öğretmenliği Bilim Dalı |