Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Sevgi
dc.contributor.authorPulat, Nazli
dc.date.accessioned2020-12-10T11:34:28Z
dc.date.available2020-12-10T11:34:28Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262155
dc.description.abstractSon zamanlarda Türkiye'de 21. Yüzyılda yapılmış olan çalışmalar içerisinde STEM ile ilgili birçok çalışma yer almaktadır. Bu çalışmalarda STEM' in ilgi odağı olması ülkemiz açısından önemsendiğini göstermektedir. Detaylı bir literatür taraması yapıldığında okul öncesinden yüksek öğretime kadar her kademede çalışmaların yer aldığı gözlemlenmiştir. Dolayısıyla okullarda uygulanması için öğrencilere konu hakkında bilgi sahibi olmaları ve gerekli beceri elde etmeleri için etkinlikler aracılığıyla bu yaklaşımdan yararlanılmaktadır. Bu etkinliklerin amacına hizmet edebilmesi için STEM'in genel özellikleri ve pedagojik alan bilgisi boyutlarına uygun bir şekilde tasarlanması gerektiğini vurgulayan çalışmalara rastlanmaktadır. Ülkemizde henüz etkinliklerin gerçekleştirilmesi için uygun olduğuna dair herhangi bir çalışmaya rastlanmadığından yapacağımız bu çalışma önemli bir değere sahip olacağı düşünülmektedir. Bu çalışma için içerik analiz yöntemi kullanılıp alan yazında tüm etkinliklerin araştırılarak hazırlanmış olan rubrik ile bu etkinliklerin derslerde gerçekleştirilmeye uygun olup olmadığına yönelik araştırma gerçekleştirilecektir.
dc.description.abstract-en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye` de Yayınlanmış Olan FeTeMM (STEM) Etkinliklerinin Pedagojik Alan Bilgisi Teorik Çerçevesi İle İncelenmesi
dc.title.alternativeThe Examination of STEM Activities published in Turkey by the Use of Pedagogical Content Knowledge Theoretical Framework
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-25
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSTEM training method
dc.identifier.yokid10305096
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.description.pages0
dc.publisher.disciplineKimya Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess