Öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgileri, mesleğe adanmışlıkları ve teknoloji kullanım düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgileri, mesleğe adanmışlıkları ve eğitimde teknoloji kullanım düzeyleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Van ili Tuşba, İpekyolu ve Edremit merkez ilçelerinde ilkokul, ortaokul ve lise düzeyindeki okullarda görev yapan 678 öğretmen ile yürütülmüştür. Verilerin toplanması sürecinde `Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği`, `Öğretmenlik Mesleğine Adanmışlık Ölçeği` ve `Öğretmenlerin Teknoloji Kullanım Düzeyi Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar için t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Pearson çarpım momentler korelasyon katsayısı ve basamaklı regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuncunda ulaşılan bazı önemli sonuçlar aşağıda sunulmuştur:•Öğretmenlerin mesleğe adanmışlık düzeyinin yüksek olduğu, cinsiyete göre kadınlar lehine anlamlı fark olduğu, 0-5 yıl mesleki deneyime sahip öğretmenlerin adanmışlık düzeyinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.•Öğretmenlerin TPAB ve teknoloji kullanım düzeyinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. TPAB ve teknoloji kullanım düzeyi erkek öğretmenler, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri öğretmenleri ve 0-5 yıl mesleki deneyime sahip öğretmenler lehine anlamlı farklılık göstermektedir.•Öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgileri, mesleğe adanmışlıkları ve eğitimde teknoloji kullanım düzeyleri arasında orta düzeyde ve pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu; teknolojik alan bilgisi, özverili çalışma, teknolojik bilgi ve teknolojik pedagojik alan bilgisi boyutlarının öğretmenlerin eğitim sürecinde teknoloji kullanmalarının anlamlı yordayıcıları olduğu belirlenmiştir. In this study, it is aimed to investigate the relationship between teachers' technological pedagogical content knowledge (TPACK), their professional commitment and level of using technology in education. For this purpose, relational survey model which is one of the survey model was used. The study was carried out with 678 teachers working in primary, secondary and high schools connected to the Ministry of National Education in 2016-2017 academic year in Van province Tusba, İpekyolu and Edremit central districts. Technological Pedagogical Content Knowledge Scale, Professional Commitment Scale and Teachers' Technology Usage Level Scale were used in the process of data collection. In the analysis of data, descriptive statistics, independent samples t-test, one-way ANOVA, Pearson correlation analysis and stepwise regression analysis were used.Some important results obtained at the end of the research are presented below:•It was found that teachers' professional commitment level was high, there was a significant difference in favor of women according to gender and 0-5 year seniority was higher commitment level. •It was found that TPACK and technology usage levels of teachers were high. TPACK and technology usage levels differ significantly in favor of male teachers, Computer and Instructional Technology teachers and teachers with 0-5 years of seniority.•There was a moderate and positive relationship between teachers' technological pedagogical content knowledge, commitment to professional and levels of using technology in education; technological content knowledge, devoted work, technological knowledge and technological pedagogical content knowledge dimensions were significant predictors of teachers' using technology in education
Collections