Good governance as a new concept of public administration: A study in KRG`s departments in Erbil
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, iyi yönetişimin anlayışının ve iyi yönetişim bileşenlerinin ve KRG'nin Erbil kentinde planlama bakanlığının hizmet birimlerinin performansı üzerindeki etkisini incelemektir. İyi yönetişim, devlet ve vatandaşlar arasındaki işbirliğine dayanan entegrasyonu ve uzun vadeli bir stratejinin varlığını gerektirir. Vatandaş ve kamu kurumlarının katılımı üzerine bine edilen yönetişim, hesap verebilirlik ve şeffaflık gibi konularda yasal düzenleme yapmayı gerekli kılmakla birlikte, vatandaşlar tarafından meşruiyeti kabul edilen, etkili ve oldukça güçlendirilmiş bir devletin şeffaf bir siyaset yapma yeteneğine sahip olmayı da gerektirir. Bu nedenle, bu çalışma iyi yönetişim hedeflerini, reform çabalarıyla karşı karşıya kalınan temel zorlukları, başarılı iyi yönetişim çabalarının örneklerini ve hem katılımı hem de kurumları iyileştirmeye yönelik eylem adımlarını ele almaktadır.Kamu yönetimi ve süreçlere katılım konuları, kalkınma sorunlarının planlanması ve giderilmesinde hayati bir role sahiptir. Aynı şekilde, hükümetin siyasi vaadlerini yerine getirme ve belirli fonksiyonları yapma kapasitesine sahip olması devletin meşruiyeti için belirleyicidirler. Kamu yönetiminde iyi yönetişim bu sorumluluğun önemli bir kolaylaştırıcısıdır. Yerel düzeylerde yürürlüğe giren mekanizmalar ve bu sistemleri içeren yöneticiler, politikanın harekete geçtiği ve devletin işlev ve hizmetlerinin tahsis edildiği kanaldır.Katılım, devlet ile vatandaş arasında müzakere edici bir ilişki kurmak için hayati öneme sahiptir. Bununla birlikte, paydaşlıktan kastedilen, kritik konularda destekçilik rollerinin vurugulanmasıdır. Tabii ki, en önemli aktör kamu yönetimi, olduğu için kamu yönetimini örgütsel bir yapı, bir sistem, bir işlev, bir kurumsal yapı, prosedürler ve süreçler veya kamu otoritesinin kullanılmasındaki rollerinin kavramsal çerçevesinin belirlenmesi mgerekir. Bu çalışma, iyi yönetişim anlayışının kamu sektöründe görev yapan yönetici ve personelce nasıl algılandığı konusunu analiz etmektedir. Amaç, iyi yönetişim algısının kamu hizmetlerindeki proformansa yansımasını ortaya çıkarmaktır. Elde edilen sonuçlara dayanarak, iyi yönetişim uygulamasıyla, özellikle KRG'de topluma hizmet sunumunda etkili olan kamu kurumlarının performansı belirlenmiş olacaktır. Yapılan çalışmada, kamu hizmetinin toplumun talep ve beklentilerini başarıyla karşılayabilmesi için yöneticiler, çalışanlar ve vatandaşlar gibi tüm katılımcıların yoğun çaba ve işbirliğine ihtiyacı olduğu ortaya çıkmıştır.Buna karşılık, katılımcıların iyi yönetişime dair sorulan sorulara verdikleri yanıtlar, bağımsız değişkenin tüm bileşenlerinin Erbil'de planlama bakanlığında kamu idaresinin hizmet performansına etki ettiğini göstermektedir. Bununla birlikte, şeffaflık ve hesap verilebilirlik kamu yönetimi hizmeti performansı üzerindeki etkilere ilham veren kritik bileşenlerdir. Katılım ise bu iki bileşene kıyasla daha düşük bir etkiye sahiptir.Bu, tanımlayıcı istatistiklerin sonuçlarının Erbil kentinde planlama bakanlığının birimlerinde sosyal ağları ve sosyal medyayı içeren birçok bilgi kaynağı olduğunu doğruladığı anlamına gelir. Medya bir propaganda aracı olarak kullanılmazken, medya ücretsizdir ve hükümet tarafından yönetilmez; insanlar kendiliğinden bilgi edinirler.Erbil kentinde planlama bakanlığının birimlerindeki liderlik dikkate alınırken, yetkililer ve politikacıların yanı sıra, hükümetin halka hizmet etmesi de hesaba katılır. Burada önemli olan uyum ve fikir birliğidir, bu da doğrudan hatalar hakkında konuşmayı gerektirir. Bu bağlamda, elde edilen sonuçlar kamu yönetiminde iyi yönetişimin uygulanmasının bakanlık birimlerinde etik olduğunu göstermektedir. Erbil kentindeki planlama bakanlığı birimlerinde iyi yönetişim uygulamaları konusunda yüksek düzeyde bir farkındalığın bulunmasının yanı sıra, iyi yönetişim konusunda katılım sağlayan çalışanların hak ve görev bilinci yüksek aynı zamanda kendi birimlerinde etkin hizmetlerde bulunan kişiler olduğu gözlemlenmiştir.Bununla birlikte, birim çalışanları, en üst ya da güçlü organlarının kim olduğu hakkındaki farkındalıklaru yüksek düzeydedir. Erbil kentinde planlama bakanlığının birimlerinde çalışan yönetim kurulu üyeleri görev ve sorumluluklarını bilmektedir. Ayrıca, yönetim kurulu üyeleri Erbil kentinde planlama bakanlığı bölümlerindeki üyelere ve erbil halkına karşı şeffaftır. Sonuçlar günlük kamu yönetimi faaliyetlerine, birim üyelerinin oldukça iyi bir katılım sağladıklarını göstermiştir. Bununla birlikte, liderler ve bölüm çalışanları genel kurul toplantılarına düzenli olarak katılım sağladıkları tespit edilmiştir.Varyans analizi (ANOVA) testi, anket örneklerinin özelliklerine göre, anket örnekleriyle iyi yönetişime ve kamu idaresine verilen cevaplar arasında önemli bir fark olmadığını göstermiştir. Çalışma aynı zamanda iyi yönetişim ile kamu yönetimi arasındaki pozitif ve anlamlı korelasyonu ortaya çıkarmıştır, ancak sonuçlar şeffaflık ve katılımın değişken kamu yönetimi ile yüksek pozitif ve anlamlı korelasyonu olduğunu netleştirirken, hesap verebilirliğin kamu yönetimi ile karşılaştırıldığında daha düşük korelasyona sahip olduğunu göstermiştir.Ayrıca, regresyon analizi sonuçları istatistiksel olarak iyi yönetişimin ve tüm bileşenlerinin kamu yönetimi hizmeti performansındaki önemli etkilerinin olduğunu, ancak şeffaflığın ve katılımın yüksek etkilerinin olduğunu ortaya koymuştur, düşük olan ise iyi yönetişimin bileşenleri arasındaki hizmet sorumluluğu idi. Sonra, varılan sonuçlar, çalışanların, iyi yönetişim üzerinde hemfikir olduklarını ve iyi yönetişim bileşenlerinin kamu idaresinin ilgi çekici performansına ulaşmada dinamik bir etkiye sahip olduğunu kabul ettiklerini ortaya koymuştur. Kamu yönetimindeki liderlerin veya yöneticilerin, çoğu zaman kamu hizmetindeki müşteri memnuniyeti üzerinde daha fazla önem kazandıkları görülmektedir. Frontline kamu çalışanlarının devlet daireleri veya bakanlıklar içindeki rolü, bakanlıkların vatandaşa bakan yüzünü gösterdikleri için oldukça önemlidir. Bu nedenle vatandaşların kamu çalışanlarınca doğru tür davranışlar görmeleri için iyi yönetim uygulamaları, bu departmanların insan kaynakları yönetimi etrafında inşa edilmesi gerekmektedir. Bununla birlikte, iyi yönetim şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılım gibi özelliklere odaklanmalıdır.Bu çalışma, kamu yöneticilerinin görevlerini yerine getirmede aktif olmalarını önermektedir. Bu nedenle, kamu kurumlarının günlük faaliyetlerini planlamalı ve kontrol etmeli ve eylemlerinin hesabını veren yönetim hesapları ve raporları hazırlamalıdırlar. Memurlar ve politikacılar aracılığıyla hükümet halka etkili bir şekilde hizmet etmeli, yetkilileri ve politikacıları sorumlu tutmak için etkili bir mekanizma benimsenmeli, bunun yanı sıra mükemmel bir uyum sağlanmalı ve yapılan hatalar hakkında doğrudan konuşulmalıdır.Araştırmacı ayrıca, KRG'deki kamu departmanları için kamu hizmetlerinin güvenilirliğine ve farkındalığına yardımcı olacak reform kurallarının var olması, sürdürülebilir ve sürekli kullanıma imkan vermesinin kritik önemde olduğunu ifade etmektedir. Kamu yöneticileri aracılığıyla kamu hizmetlerini doğru bir şekilde tamamlamak için departman ve kullanıcılar hakkında doğru bilgiler edinmenin yanı sıra, doğrudan talepler ve hizmetlerin zamanında yapılması da oldukça önemlidir. Bu nedenle, iyi yönetişim uygulamaları, kamu hizmeti yetkililerinin günlük rutin işleri haline gelmelidir. Zaten iyi yönetişim, kabul edilebilir bir yönetim ve hizmet sunumu sürecini kolaylaştırmak için bağımsız değerlerin talep edilmesiyle ilgilidir.Araştırmacı, KBY'nin kamu bakanlıklarının veya bakanlıklarının kamu personeli için eğitim programlarını geliştirmelerini, bu programların kamu yönetiminin öncü kültür ve normları hakkındaki bilinci arttırmayı ve bilgiye dayalı bir eylem planının hazırlanmasını hedeflemektedir. Aynı şekilde, bu çalışma kamu kuruluşlarına rehberlik edecek ülke kanunlarının, yönergelerinin, kurallarının ve düzenlemelerinin kamu mal ve hizmetleri sunmak için ne yapması gerektiğini tasarlamak için uygun araçların neler olduğunu açıklmaktadır. Ayrıca, iyi yönetişim uygulamalarının, kişilerin görev ve sorumluluklarını insanların çıkarlarına en uygun şekilde yerine getirmenin yanı sıra, insanları ilk sıraya koyma algılarını da artırdığını ortaya koymaktadır. Ayrıca, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılım iyi yönetişim uygulamalarının ve dolayısıyla etkin ve verimli kamu hizmeti performansının önemli bileşenleridir. The purpose of this study is to examine the relational effect of the good governance, and it is components as a new concept of public administration on the public services performance of the departments of the KRG's ministry of planning in Erbil city. While good governance needs an integrated, long-term strategy built upon cooperation between government and citizens, it comprises both participation and institutions, accountability, and transparency are procedural and legal issues at some levels, nevertheless interactive to produce government that is legitimate, effective, and widely reinforced by citizens, as well as a civil society that is stable, open, and capable of playing a decisive role in politics and government. Thus, this study considers goals for good governance, key challenges confronting efforts at reform, examples of successful good-governance efforts, and action steps for improving both participation and institutions.Public administration topic is realized and participate in planning for a vital role in overall development issues. It is critical to the legitimacy of the State that lies in its ability to fulfill its promises and political performance of specific functions. Good governance in public administration is a crucial facilitator of this responsibility. The mechanisms that are applied at the local officials who composed of these systems is the channel through which the policy becomes action; the State allocates any functions and services. Participation is vital to facilitate the political relationship between the State and citizens.Nevertheless, if we talk about participation, the critical element is to highlight who must be the promoter. Besides of course the most substantive part is the public administration, the best representative. So, conceptualizing public administration as an organizational structure, a system, a function, an institutional construct, procedures, and processes or just a set of practices in the exercise of public authority.This study tested the correlation between good governance and the public administration through gaining perspectives from a survey sample of the leaders and public employees. Consequently, the researcher applied the effect of good governance in this correlation to aid in achieving the effective public services performance of the public administration. Based on the results the good governance practice is an essential factor that effects are achieving the effective public administration performance particularly in service delivery to society in KRI. While, for public service to successfully meet the demands and expectations of society it needs concentrated efforts and cooperation of all participants like leaders, employees, and citizens. Conversely, the responses on good governance explained that all components of the independent variable would effect on service performance of the public administration in the ministry of planning in Erbil. Nevertheless, transparency and accountability, respectively the critical components that are inspiring to the effect on public administration service performance, then, the participation has the lowest effect compared to the other two components. So, it means that the results of descriptive statistics confirm that there are many information sources which include social networks and social media in the departments of the ministry of planning in Erbil city. While the media not used as an instrument of propaganda, the media is free and not managed by the government; people spontaneously obtain information.While the leadership in the departments of the ministry of planning in Erbil city takes on the account, besides the officials and politicians usually, account for the government to serve the people. The most significantly harmony and consensus is essential and requires to talk directly about mistakes. In this regard, the results of good governance practice in public administration that the implement of good governance ethical in departments. As well as a high level of awareness on good governance practices in the departments, besides good governance in this public department practiced by the rule of law, however, the good governance participants' awareness of rights and duties in their efficient service in the departments of the ministry of planning in Erbil city. However, awareness of departments members about who is their supreme or powerful organ. While the governance board members' awareness of their duties and responsibilities in the departments of the ministry of planning in Erbil city. Besides, the good governance board members are transparent to members and the public in the departments of the ministry of planning in Erbil city. Consequently, the results showed good participation of members in the daily public administration activities. Although, leaders and departmental members attend general assembly meetings. The variances analysis (ANOVA) test indicated that there aren't significant differences between the survey sample replies toward good governance and the public administration, according to the survey sample's characteristics. The study also found the positive and significant correlation among good governance and the public administration, however, the results clarify that transparency and participation have high positive and significant correlations with the variable public administration, whereas accountability has the lower correlation with public administration, compared to the other two components.
Collections