Osmanlı Belgeleri ışığında Aşiret Mektebi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Aşiret Mektebi, II. Abdülhamid döneminde öncellikle Arap aşiret çocukları için açılmış, daha sonra da Kürt ve Arnavut aşiret çocuklarının mektebe dâhil edildiği özel bir okuldur. Mektebin açılma sebebi, aşiret çocuklarının devlet bünyesinde eğitim almaları ve onların devlete bağlı birer birey olarak yetişmelerini sağlamaktı. Bunun içinde 1892 yılında İstanbul'da Aşiret Mektebi kurulmuştur. Mekteb on beş yıl boyunca devamlılığını sürdürmüştür. Mekteb başlangıçta İstanbul'da bir örnek olarak açılıp daha sonra devlet içinde bulunan diğer vilayetlerde de açılması hedeflenmiş fakat İşler planlandığı gibi gitmemiş, mektep İstanbulla sınırlı kalmıştır.Bu çalışmada, Başbakanlık Osmanlı Arşivi'nde yapılan araştırmalar neticesinde bulunan belgelerin şu ana kadar mekteb ile ilgili öne sürülen bulguların doğruluğu ve mekteb hakkında eksik olduğu fark edilen bilgilerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Tezde çoğunlukla arşivde bulunan belgeler doğrultusunda hareket edilmeye çalışılmıştır. ABSTRACTTribal School, II. Abdülhamid opened to Arab tribal children was very reasonable, period, then was involved in Kurdish and Albanian tribal children aren't a special school. Part of the reason for opening the State to be educated within the tribal children are raised in the individuals, depending on their State and. In 1892 it was established the tribal School in İstanbul. See also continued the continuity for fifteen years. See also originally opened as an example in İstanbul then opening targeted in other provinces within the State but never as desired and were limited only to İstanbul.In this study, the Prime Minister as a result of the research in the archives of the Ottoman documents so far put forth regarding the accuracy of the findings of the school and school as incomplete and is intended to reveal the information notice. In the thesis are mostly archived documents tried to act in accordance with.
Collections