Postcolonial body in Midnight`s Children by Salman Rushdie
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Salman Rushdie'nin eserlerinin zengin içeriği birçok kuramcı tarafından incelenmiş ve eleştirilere konu olmuştur. Hint kökenli İngiliz yazar olması nedeniyle Salman Rushdie kültürel melezliğini eserlerinde çarpıcı bir biçimde yansıtmaktadır. Bundan dolayı, eserlerinin içeriklerinde ve biçimlerinde hem Hint hem de İngiliz kültürünün izlerini bulmak mümkündür. Eserlerinde yer verdiği betimlemeler, karakterler ve kendine özgü biçemi ile Postkolonyal yazının öne çıkan örneklerini oluşturmaktadır. Eserlerindeki birçok unsur farklı bakış açılarıyla incelenmeye ve eleştirilmeye değer olsa da bunlardan dikkat çeken biri de eserlerinde kullandığı Avrupalı ya da beyaz olmayan karakterlerin bedenlerinde belirli bir deformasyon olması ve bunun etkisiyle ötekileşmeleridir. Bu çalışmada, Postkolonyal eleştiri, beden ve kültür ilişkisi ele alınacak ve Salman Rushdie'nin Geceyarısı Çocukları eseri Postkolonyal eleştiri ve kültür araştırmaları açısından incelenecektir. Geceyarısı Çocukları ve diğer romanları, aralarındaki metinsel ilişkiler açısından analiz edilecek ve beden metaforlarının karşılaştırılması yapılacaktır. Deformasyona uğramış bedenin bu ötekileşme sürecinde nasıl bir rol oynadığının üzerinde durulacak; beden ve kültürel temsil açısından etkileri ortaya konmaya çalışılacaktır. Bu noktadan hareketle, bu çalışmanın amacı bu deformasyonların Avrupalı ya da beyaz olmayan karakterlerde neden olduğu eksiklik ve sonuçları irdelenecektir. Bu çalışmanın önemi, beyazların gözünde `öteki` olarak adlandırılan insanların bu konumlarından kurtulmak yerine, bu durumu en baştan koşulsuz kabul ederek deformasyonlarının da etkisiyle kendilerini daha da ötekileştirdiklerini göstermek olacaktır. The rich content of Salman Rushdie's works has been examined and criticized by many theorists. Salman Rushdie is strikingly reflected his cultural hybridity in his works as he is an Indian-born British writer. Therefore, it is possible to find traces of both Indian and British culture in the contents and forms of his works. The depictions and characters in his works, and his unique style constitute the prominent examples of postcolonial fiction. While many of the elements in his works are worthy to be analyzed and criticized from different perspectives, one of them is the fact that the European or non-white characters he creates in his works have a certain deformation in their bodies and that they become the 'other' due to the effect of this. In this study, the relationship between postcolonial criticism, body and culture will be discussed and Rushdie's Midnight's Children will be examined in terms of postcolonial criticism and cultural studies. Midnight's Children and other novels will be analyzed in terms of textual relations between these novels, and body metaphors will be compared. The role of the deformed body in the process of othering will be emphasized and the effects of this are tried to reveal in terms of the body and cultural representation. From this point of view, the aim of this study is to examine why these deformations cause such a deficiency in non-white or non-European characters. The importance of this study is to indicate that people, who is regarded as the 'other' in the eyes of the white man, have unconditionally accepted this situation instead of getting rid of this and become more 'other' due to the deformations of their bodies.
Collections