Search
Now showing items 1-10 of 11
Sakin şehir hizmetlerinin sürdürülebilir turizm çerçevesinde yerel kalkınmaya etkisinin incelenmesi: Yalvaç örneği
(2021)
Metropol şehirleşme ile yaşamların kaotik bir biçim almasına alternatif olan Sakin Şehir (Cittaslow) hareketi, sakin yaşamı, kültürel ve doğal mirası, yerel kimliğin ve yerel yemeklerin korunarak sürdürülebilir olması amacı ...
Türkiye'de turizm enflasyon ilişkisinin ampirik analizi
(2022)
Turizm sektörü, tüm ülkeler için önemli bir ekonomik kaynaktır. Ülkelerin makroekonomik göstergeleri ve ekonomik performansı üzerinde önemli etkileri vardır. Turizm talebinin yükseldiği dönemlerde görünmez ihracat kalemi ...
Türkiye'de uzay turizmi algısı ve potansiyelinin değerlendirilmesi
(2021)
Hızla gelişen teknoloji sayesinde hayatımıza yeni kavramlar girmektedir. Uzay fırlatmalarının gerçekleştirildiği rampaları gezmek karasal uzay turizmi kapsamına girmektedir. Yüksek irtifalı alt yörüngesel uçuşlar ise jetler ...
Türkiye'de turizm politikaları kapsamında yerel yönetimlerin turizm sektörüne yönelik uygulamalarına turizm işletmelerinin bakış açısı: Alanya örneği
(2021)
Hem ulusal hem de uluslararası turizm hareketliliği dünyada yaşanan bölgesel ya da uluslararası krizlere rağmen her geçen gün artmaya devam etmektedir. Son dönemde yaşanan pandemiden kaynaklanan durgunluk, küresel anlamda ...
Üniversite öğrencilerinin destinasyon imajı algısı üzerinde sosyal medyanın etkisi: Lavanta turizmi örneği
(2020)
Çalışmada son yıllarda özellikle sosyal medyanın da etkisiyle popüler hale gelen lavanta turizmi üzerinde durulacaktır. Lavanta bahçelerinde fotoğraf çektirmek, fotoğrafların sosyal medya mecralarında paylaşılması, hasat ...
Marka deneyiminin müşteri sadakati yaratmadaki rolü, Isparta'daki otel işletmeleri üzerine bir araştırma
(2021)
Günümüz küresel pazarda faaliyet gösteren ve benzer ürün ve hizmetlere sahip işletmeler aynı pazar içinde mücadele etmekte, bu da büyük bir rakabet ortamı oluşturmaktadır. Özellikle müşterilerin istek ve beklentilerine ...
Sosyal medyanın destinasyon pazarlaması üzerine etkileri: Sosyal medya araştırması
(2020)
Yaşadığımız çağda yaygın internet kullanıcılarını sosyal medya ve sosyal medya araçları hem tüketiciler hem de hizmet sağlayıcılar tarafından yaygın bir şekilde kullanılmasıyla birlikte diğer birçok sektörde olduğu gibi ...
Türkiye'de medikal turizmin gelişimine etki eden faktörlerin SWOT-AHP yöntemiyle tespit edilmesine yönelik bir araştırma
(2020)
Teknoloji ve ulaşımın gelişmesinin bir sonucu olarak ortaya çıkan, bireyin tedavi olurken aynı zamanda tatil ihtiyacını da karşılayabildiği medikal turizm kavramı, sağlık hizmetleri talebinde alternatiflerin oluşturulmasına ...
Gastronomi festivallerinin tüketici temelli destinasyon marka değeri üzerine etkisi: Gastroantep örneği
(2021)
Teknolojinin gelişmesi ile beraber küreselleşme hız kazanmış olup insan etkileşimleri çoğalmıştır. Bu durum, turizmde alternatif ürünlerin çoğalmasına sebep olmuştur. Turizm pazarında farklı kategorilerde birbirinin ...
Antalya ilinin gastronomi profilinin restoran menüleri kapsamında araştırılması
(2022)
Sanayi devrimi sonrası, buharlı trenin bulunması ve çalışanlara izin hakkı gibi birçok yenilik turizmin gelişmesine büyük katkısı bulunmaktadır. Günümüzde turizm hareketi oldukça büyük sayılara ulaşabilmektedir. Türkiye ...