Üniversite öğrencilerinin destinasyon imajı algısı üzerinde sosyal medyanın etkisi: Lavanta turizmi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmada son yıllarda özellikle sosyal medyanın da etkisiyle popüler hale gelen lavanta turizmi üzerinde durulacaktır. Lavanta bahçelerinde fotoğraf çektirmek, fotoğrafların sosyal medya mecralarında paylaşılması, hasat döneminde lavantaların biçilmesi, lavanta yağının ve suyunun çıkarılması, lavanta balı, lavanta peyniri ve lavanta sabununun yapılması gibi faaliyetler yılın farklı dönemlerinde yerli ve yabancı ziyaretçilerin ilgisini Isparta ili sınırları içerisindeki Kuyucak, Senir, Gönen ve Güneykent gibi lavanta turizminin yoğunlaştığı merkezlere çekmeyi başarmıştır. Çalışma, Süleyman Demirel Üniversitesi'nde öğrenim gören ön lisans, lisans ve lisansüstü öğrencilerine yönelik olarak nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılarak uygulanmıştır. 8 doktora, 7 yüksek lisans, 10 lisans ve 7 ön lisans öğrencisi olmak üzere toplam 32 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Üniversite öğrencilerinin akıllı telefon, masaüstü ve dizüstü bilgisayar ve tablet gibi dijital teknolojileri kullanıma yatkın olmaları, çeşitli sosyal medya mecralarını diğer yaş gruplarına göre daha aktif biçimde kullanıyor olmaları ve çoğunluğunun il dışından gelmiş olmaları gibi faktörler çalışmanın hedef kitlesinin üniversite öğrencileri olarak belirlenmesinde etkili olmuştur. Çalışma neticesinde ortaya çıkan sonuçların lavanta turizmi bünyesinde faaliyet gösteren kişi ve kurumlarla paylaşılması ve bu sayede ileriye yönelik planlamalarda ilgili kesimlere yol gösterici bulgular sunulması çalışmanın diğer amaçları arasındadır. Bilindiği üzere özellikle Isparta ili Kuyucak beldesinde sosyal medyanın da etkisiyle yıldan yıla lavanta turizmi faaliyetlerinin artış gösterdiği gözlenmektedir. Bu artışa paralel olarak gözde bir destinasyon haline gelen lavanta turizmi merkezlerine yönelik ziyaretçi algılarının derinlemesine ele alındığı çalışma sayısı sınırlıdır. Dolayısıyla gerçekleştirilecek olan bu çalışmanın aynı zamanda literatürde eksikliği görülen bu alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Destinasyon İmajı, Lavanta Turizmi, Lavanta Kokulu Köy The study will focus on lavender tourism, which has become popular in recent years, especially with the influence of social media. Activities such as taking photos in lavender gardens, sharing photos on social media channels, harvesting lavender during the harvest period, extracting lavender oil and water, making lavender honey, lavender cheese and lavender soap attract the attention of local and foreign visitors at different times of the year in Kuyucak, Senir, Gonen, Guneykent where lavender tourism is concentrated within the border of Isparta province. The study was applied by using interview-interview technique, one of the qualitative research methods, for associate degree, undergraduate and graduate students studying at Suleyman Demirel University. Semi-structured interviews were conducted with a total of 32 students, including 8 doctorate, 7 graduate, 10 undergraduate and 7 associate degree students. Factors such as the tendency of university students to use digital technologies such as smartphones, desktop and laptop computers and tablets, their use of various social media channels more actively than other age groups, and the fact that most of them are from outside the province have been effective in determining the target audience of the study as university students. Sharing the results of the study with people and institutions operating within the scope of lavender tourism and thus presenting findings that guide the relevant segments in future planning are among the other aims of the study. It is observed that lavender tourism activities have increased year by year with the effect of social media, especially in Kuyucak town of Isparta province. Parallel to this increase, the number of studies on visitor perceptions towards lavender tourism centers, which have become a favorite destination, is limited. Therefore, it is thought that this study to be carried out will also contribute to this area, which is lacking in the literature.Key Words: Social Media, Destination Image, Lavender Tourism, Lavanta Kokulu Köy
Collections