Yönetim inovasyonu ölçeğinin uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı literatür taraması sonucunda üç boyutlu bir yönetim inovasyonu ölçeği geliştirilerek geçerlik ve güvenirliğini test etmektir. Yönetim inovasyonun ölçülmesiyle ilgili olarak henüz literatürde bir ölçeğin geliştirilmediği ve bu anlamda bir eksikliğin olduğu yapılan araştırmalarda görülmektedir. Bu çalışmada kapsamlı bir literatür taraması yapılarak uyarlanan 28 maddelik bir ölçekle yönetim inovasyonu ölçülmeye çalışılmıştır. Oslo Kılavuzu (2005)'e uygun olarak `Ticari Uygulamalarda İnovasyon`, `İşyeri Organizasyonunda İnovasyon` ve `Dış İlişkilerde İnovasyon` olmak üzere üç boyutlu bir ölçek geliştirilmiştir. Bu bağlamda yapılan çalışmanın mevcut literatüre teorik anlamda katkı sağlaması amaçlanmıştır. The aim of this study is to test the validity and Reliability of a threedimensional management innovation scale as a result of literature reviews. After long researches, it has been observed in the literature that a scale has not been developed yet and there is a deficiency in this sense. In this study, management innovation was tried to be measured with a 28 – item scale adapted from a wide literature review. In accordance with the Oslo Guidelines (2005), a three – dimensional Scale was developed, namely `Innovation in Commercial Practice`, `Innovation in Workplace Organization` and `Innovation in External Relations`. In this context, the study is expected to contribute theoretically to the current literature.
Collections