Mesleki ve teknik anadolu lisesi muhasebe ve finansman alanı öğrencilerinin işletmelerde beceri eğitimi uygulamasında karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri Van ilinde uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de mesleki ve teknik anadolu lisesinde (MTAL) öğrenim gören öğrencilerin iş piyasasına girebilmeleri, kendilerini ifade edebilmeleri, iş hayatına adapte olabilmeleri kapsamlı bir mesleki eğitimden geçmektedir. Öğrenciler 4 yıl boyunca MTAL' de seçmiş oldukları alan ve dallar doğrultusunda mesleğe yönelik dersler almaktadır. Bunlardan biri de muhasebe ve finansman bölümüdür. Bu bölümde öğrenciler gerek bilgisayar laboratuvarında, gerekse sınıflarda kendi alan ve dallarına göre meslek dersleri görmektedir. Lise 9. 10. ve 11. sınıflarda ağırlıklı olarak meslek dersleri ve genel kültür derslerini görmektedirler. 12. Sınıfta öğrenciler haftanın 2 günü okulda eğitim görmekte diğer günler ise `İşletmelerde Beceri Eğitimi(İBE)` kapsamında kamu kurumlarında ve özel sektörde staj görmektedirler. Öğrencilerin beceri eğitimi sırasında bir çok sorunla karşılaştıkları görülmektedir. Van ilinde daha önce stajyer öğrenciler için herhangi bir araştırmanın yapılmadığı tespit edilmiştir. Araştırmanın amacı 2018-2019 eğitim öğretim yılında MTAL' de muhasebe ve finansman eğitimi alan ve İBE kapsamında staja giden öğrencilerin uygulamada karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve ortaya çıkan problemler için çözüm önerileri getirmektir. 2018-2019 eğitim öğretim yılında staja giden toplam 167 öğrenciye anket çalışması yapılmıştır. Araştırma Van ilinde MTAL' de okuyan muhasebe ve finansman bölümü öğrencilerine yönelik gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler sonucu öğrencilere yönelik anket çalışması yapılmış olup bu çalışma SPSS programıyla analiz edilmiştir.Çalışmanın sonucunda; araştırmaya katılan öğrencilerin %17,4' ü staj süresini yeterli bulmamıştır. %29,4' ü staj yeri bulurken zorluk çektiğini belirtmiş. %14,4' ü stajyer öğrencilere karşı önyargı olduğunu belirtmiş. %16,2' si işyerlerinin stajyerler için gerekli ortamı hazırlamadıklarını belirtmiş. %28,2' si iş yerlerinin stajyer ücretlerini tam ödemediğini ifade etmiştir. %16,8 i koordinatör öğretmenlerinin iş yerlerini düzenli ziyaret etmediğini ifade etmiş. %25,8' i stajyerlerin ucuz işgücü olarak görüldüğünü belirtmiş. %30,6'sı stajyerin bölümü dışındaki işlerde çalıştırıldığını ifade etmiştir. %49,7' si iş yerinde aynı işi tekrar etmenin olumsuz etkisini ifade etmiştir. Inourcountr, ocationalandtechnicalanatolianhighschollstudentstoenterthelabor market, toexpressthemselves, toadapttobusiness life morequicklyneeds a goodvocationaltraining. Thestudentstakevocationalcourses in thevocationalandtechnicalanatolianhighschool in accordancewiththefieldsandbranchestheychoosefor 4 years. One of them is accountingandfinancedepartmen, Inthisdepartment, studentstakevocationalcoursesaccordingtotheirfieldsandbrancheseither in thecomputerlabor in theclassrooms. Inthe 9th, 10th and 11th grades of thehighschool, theymainlytakevocationalcoursesandalso general culturecourses. Inthe 12th grade, studentsareeducated at school 2 days a weekand on theotherdaystheyreceiveinternshipboth in publicinstitutionsand in theprivatesectorwithinthescope of Skill Training in Businesses. So, thepractice of thetheoreticalcoursestakenbyethestudentsfor 3 years is performed in theinternship life andpreparesthestudent fort he labor market. It is seenthatstudentsfacemanyproblems in thisprocess. Inthiscontext, theaim of theresearch is toidentifytheproblemsfacedbystudents in vocationalandtechnicalanatolianhighschool in thefield of accountingandfinancetrainingandinternshipwithinthescope of skiiltrainingin enterprisesandtoproposesolutionstotheproblems. As a result of theanalyzed, a questionnairestudywasconductedforthestudentsandthisstudywasanalyzedwith SPSS program.
Collections