Din eğitiminde din dili
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilimsel disiplinlerce interdisipliner (disiplinlerarası) ölçekte değerlendirilen, özellikle felsefe ve din felsefesine konu olan din dili, din eğitimi bilim sahasında da çalışılması gereken önemli konulardandır. Din dilinin özellikle eğitim ve din eğitimi bağlamında ele alınmasının temel amacı; bilimin başlangıcı kabul edilen duyusal tecrübe perspektifinde, duyguların ve algıların ne kadar önem arz ettiğinin ifâde edilebilmesidir. Bu itibarla Din Eğitiminde Din Dili başlıklı bu tezle; çocuk, ergen, genç, yetişkin ve yaşlı kitlelerine yönelik din eğitiminde, din dilinin duygular ve algılar üzerindeki etkileri araştırılarak genelde eğitim, özelde ise din eğitimi bilim sahasına (küçük de olsa) katkı sağlamak amaçlanmaktadır. Religious language evaluated by scientific disciplines on an interdisciplinary scale and especially subject to philosophy and philosophy of religion is one of the important subjects that haveto be studied in the field of religious education science. The main reason why we deal with religious language especially in the context of education and religious education is to express how important emotions and perceptions are in the perspective of sensory experience which is accepted as the beginning of science. In this respect, with ourthesis titled Religious Language in Religious Education, we aimed to contribute to the field of education in general and religious education in specific (small though) by investigating the effects of religious language on emotions and perceptions in the religious education for children, adolescents, adolescents, adults and the elderly.
Collections