Show simple item record

dc.contributor.advisorAlaeddinoğlu, Faruk
dc.contributor.authorŞit, Cihat
dc.date.accessioned2020-12-10T11:25:50Z
dc.date.available2020-12-10T11:25:50Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/259718
dc.description.abstractYüksek lisans tezi olarak hazırlanan bu çalışma, Van'ın uluslararası turizm pazarı ve turistlerin Van algısını tespit etmeye odaklanmıştır. Şehirler kendilerini geliştirmek ve uluslararası alanda kabul görmek için sürekli rekabet ederler. Bu rekabetin temel nedenlerinden biri de yeterli düzeyde turizme konu olmaktır. Şüphesiz turist almak için öncelikle doğal ve beşeri çekim kaynaklara sahip olmanız ve sonrasında bunları pazarlayabilmek için doğru stratejiler geliştirmeniz gerekmektedir. O nedenledir ki ürün ve pazar ilişkisi turizm araştırmalarının en popüler (önemli) konularından olmuştur.Bu bağlamda bu Yüksek Lisans Tezi, Van'ın turizme konu olan kaynakları, turizm pazarı, uluslararası turistlerin profilleri ve Van'ı nasıl algıladıkları sorularına cevaplar bulmayı amaçlamaktadır. 1970'lerden beri uluslararası turizme konu olan Van, önemli turizm çekiciliklerine (kaynaklarına) sahip olmasına karşın karar vericiler tarafından doğru kararlar verilmediği ve geleneksel turizmde ısrar edildiği için yeteri kadar gelişememiştir. Dahası oransal olarak gerileme gerçekleşmiştir. Ayrıca ilin doğal şartlarının olumsuzluğu, gelişmiş bölge ve illerden uzak olması, doğal afetlerin (deprem) yarattığı yıkım, iş imkânlarının az olması, hızlı nüfus artışı ve beraberinde il dışına yönelik yaşanan göç hareketleri de eklenince Van maalesef uluslararası turizme yeterince konu olamamıştır. Ancak il bir bütün olarak incelendiğinde gelişmesini ve kalkınmasını büyük ölçüde turizm üzerinden gerçekleştirebileceği anlaşılmaktadır.Üç bölümden oluşan bu tezin birinci bölümünde destinasyon kavramı açıklanmıştır. İkinci bölümde Van ilinin turizm altyapısı ve turizm çekicilikleri ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise araştırmanın bulguları değerlendirilmiş ve analizler yapılmıştır. Araştırma, Van'a gelen yabancı ziyaretçilerin büyük bir kısmının İran'dan gelen ziyaretçiler olduğunu göstermektedir. Van'ın Batı Avrupa ve Uzak Doğu (Asya) pazarlarında eskisi gibi etkin olamadığı görülmektedir. Van yabancı turistlerce daha çok kısa süreli eğlence ve dinlence yeri olarak görülmekte ve transit bir güzergâh olarak seçilmektedir. Van'ın hem fiziki hem de sosyo-kültürel yakınlığı turistler için cazip gelmektedir. Bununla birlikte araştırma Van'da aradıkları eğlenceyi bulamayan bir turist kitlesinin olduğunu ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractPrepared as a master thesis this work focuses on detecting the international tourism market of Van and perception of tourists about Van. Cities are in competition with each other in order to develop themselves and to be accepted in international market. One of the main reasons of this competition is to be subject to tourism enough. It is no doubt that in order to have tourists first of all you need to have natural and human attraction reaources and develop correct strategies to commercialize these. It is for this reason that product and market relation has been one the the most the popular (important) topics of tourism researches.In this context this masters's thesis aims to find answers to the questions of tourism resources of Van, tourism market, the profiles of international tourists and how they perceive Van. Being a subject to international tourism since 1970's, although having important tourism attractions (resources), because of wrong decisions of deciders and the insistence on traditional tourism, Van hasn't developed enough. Moreover, there has been a deterioration proportionally. Also, the negativity of natural conditions of the city, the distance from developed regions and cities, the destruction caused by natural disasters (earthquake), insufficient job opportunities, rapid population growth and concequently migration movements outside the province, unfortunately Van consequently hasn't been subject to tourism enough. However, when a city is examined as a whole, it can be seen that a it can develop and progress mostly via tourism.In the first part of this thesis which consists of three parts, the concept of destination is explained. In the second section, tourism infrastructure and tourism attractions of Van province are discussed. In the third part, the findings of the research were evaluated and analyzes were made.It has been detected that most of the tourist who come to Van have come from Iran. The number of people visiting Van from West Europe and Far East (Asia) markets has been declined dramatically. It has been detected that Van is seen as a short period entertainment and recreation place by the international tourists. Van is selected as a transit route for international tourists. Physical and socio-cultural closeness is attractive for tourists but it has been detected that there is a mass of tourist who can not find the entertainment they desire in Van.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.titleVan`ın uluslararası turizm pazarı ve turistlerin Van algısı
dc.title.alternativeThe international tourism market of Van and tourists perception of Van
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentCoğrafya Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10286705
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585700
dc.description.pages224
dc.publisher.disciplineBeşeri ve İktisadi Coğrafya Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess