Mutluluk iktisadının haz, anlam ve maneviyat boyutlu değerlendirilmesi: Van ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İktisat genel bir ifade ile bireylerin refahının nasıl artırılacağı sorunsalı üzerinde durmaktadır. Bu ise Neo-klasik iktisat düşüncesi açısından, tüketicilerin fayda maksimizasyonu, üreticilerin ise kâr maksimizasyonu amacıyla hareket etmeleriyle sağlanmaktadır. Üreticiler ile tüketicilerin bunu sağlamaya çalışırken rasyonel davrandıkları kabul edilmektedir. Bu açıdan kısaca serbest piyasa sistemin hazları maksimum kılmakla, insanı mutlu kılabileceği varsayımı üzerinde durduğu ifade edilebilir. Ancak mutluluğun tek kaynağının bu haz duygusuna bağlı olmadığı, bunun yanında hayata ilişkin anlam ve mana boyutlarının da mutluluğu artırıcı etkileri olduğu düşünülmektedir. Easterlin Paradoksu ve Maslow ihtiyaçlar hiyerarşisinin üst katmanları buna ilişkin bir takım önemli ipuçları sağlamaktadır. Bu açıdan bu çalışma, mutluluğun ekonomik unsurlarıyla birlikte, mana ve anlam boyutlarının da etkisini belirlemek üzere bir alan çalışması sunmaktadır. Van ilinde 18 yaş üstü toplam 420 kişi ile yapılan anket çalışmasında Mutluluk, haz, anlam ve maneviyat boyutlarını ölçmek üzere sınıflandırılmış sorular ile birlikte demografik değişkenlere ilişkin sorular yer almıştır. Economics, in general, focuses on the question of how to increase the welfare of individuals. This is achieved in terms of the utility maximization of consumers and the profit maximization of producers within neo-classical economic approach. It is assumed that producers and consumers act rationally in trying to achieve their objectives. In this respect, it can be briefly stated that the free market system promises higher happiness through higher pleasure from consumption. However, it is thought that pleasure is not the only source of happiness. Meaning and spirituality also play a major role in achieving higher life satisfaction. The Easterlin Paradox and the upper layers of the Maslow needs hierarchy provide a number of important clues to this. In this respect, this study presents an empirical analysis to explore the three dimensions (pleasure, meaning, and spirituality) of happiness. We conducted a survey among 420 people over the age of 18 in the Van province. The questionnaire include demograhpic and economic information as well as several questions for each dimension of happiness and subjective wellbeing
Collections