Termal Otel İşletmeleri Yiyecek İçecek Bölümü Çalışanlarının Tükenmişlik Düzeylerinin İşgören Performansına Etkisi: Afyonkarahisar İli Örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Oteller, misafirlerine hizmet sunarken veya işlevlerini tamamlayabilmek için, çoğunlukla iş gücüne ihtiyaç duyarlar. Son zamanlarda, her ne kadar otellerde teknolojik ürünlerin kullanımı artmış olsa da yiyecek içeceklerin üretim ve sunum yapısı nedeniyle üretimi ve sunumunda çoğunlukla el emeği ile yapılabilmektedir. Özellikle yiyecek içecek bölümünde çalışanların nitelikli ve eğitimli olması misafir tatmini ve işletmenin sürekliliği açısından önem arz etmektedir. Bu Araştırmada Afyonkarahisar'daki termal turizm işletme belgeli beş yıldızlı otellerin yiyecek içecek bölümünde çalışanların tükenmişlik düzeylerinin iş performansına olan etkisini araştırmak temel amaçtır. Anket yöntemiyle toplanan verilerin analizinde frekans-yüzde dağılımları, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri, değişkenler arası farklılıkların belirlenmesinde ölçeklerin normal dağılım göstermesinden dolayı parametrik olan bağımsız iki grup T-testi ve One-way Anova varyans analizi kullanılmıştır. İlişki ölçüm testlerinde ise Korelasyon ve Regresyon analizleri yapılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, çalışanların tükenmişlik düzeylerine ilişkin ve iş performansına ilişkin görüşleri demografik özelliklerine göre farklılık göstermektedir. Bununla birlikte, tükenmişlik düzeylerinin iş performansını etkilediği sonucuna varılmıştır. Hotels often need workforce to serve their guests or to complete their functions. Recently, although the use of technological products in hotels has increased, the production and presentation of food and beverages can be made mostly by hand labor due to the production and presentation structure. Especially the qualified and educated employees in the food and beverage department are important for guest satisfaction and continuity of the business. The main purpose of this study is to investigate the effect of burnout levels of employees in the food and beverage department of five-star hotels with thermal tourism operation certificate in Afyonkarahisar on their job performance. In the analysis of the data collected by the questionnaire method, frequency-percentage distributions, arithmetic mean and standard deviation values, in determining the differences between variables, two independent groups T-test and One-way Anova variance analysis, which are parametric, were used due to the normal distribution of the scales. Correlation and Regression analyzes were performed in relation measurement tests.According to the findings obtained from the research, employees' views on burnout levels and job performance differ according to their demographic characteristics. However, it was concluded that burnout levels affect job performance.
Collections