Browsing TEZLER by Author "Ocak, Gürbüz"
Now showing items 1-20 of 40
-
2005 Hayat bilgisi dersi öğretim programının birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (nitel bir araştırma)
Yildiz, Süreyya Şevki (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 2005 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının, birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğini, öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmek amacıyla yapılmış nitel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri, ... -
2005 ilköğretim Türkçe dersi programının işitme engelliler ilköğretim okullarında (1. kademede) uygulanabilirliğinin öğretmen tutumlarına göre değerlendirilmesi
Aslan Bağci, Özlem (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 2005?2006 öğretim yılında ülke genelinde uygulanmaya başlanan İlköğretim I. Kademe Yeni Türkçe Öğretim Programı'nın işitme engelliler ilköğretim okullarında uygulanabilirliği ile ilgili öğretmen tutumlarını ... -
2005 sosyal bilgiler dersi öğretim programının birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: Nitel bir araştırma
Yilmaz, Mehmet (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma 2005 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının, birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğini, öğretmen görüşlerine göre değerlendirmek amacıyla yapılmış nitel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri 2009-2010 ... -
2015 ve 2018 ilkokul dördüncü sınıf Türkçe öğretim programının CIPP program değerlendirme modeline göre değerlendirilmesi
Bağcioğlu, Gülsüm (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-14)Bu araştırma, 2015 ve 2018 İlkokul Dördüncü Sınıf Türkçe Öğretim Programını CIPP program değerlendirme modeline göre değerlendirmeyi amaçlamıştır. Araştırmada betimsel araştırma yöntemleri arasında yer alan tarama modeli ... -
5. sınıf matematik programının çoklu verilere göre incelenmesi (Afyonkarahisar il örneklemi)
Poyraz, Gizemnur (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-23)Çalışmanın amacı, 2017-2018 eğitim öğretim yılında revize edilen 5.sınıf matematik öğretim programının değerlendirilmesidir. Çalışma karma araştırma yöntemlerinden keşfedici ardışık desen türündedir. 5. Sınıf matematik ... -
5. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersi kazanımlarına ilişkin öz yeterliliklerinin ve akademik başarılarının incelenmesi
Tiraki, Özge (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-01)Bu çalışmanın amacı, 5.sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki kazanımlara ilişkin öz yeterliliklerinin akademik başarılarını farklılaştırıp farklılaştırmadığı belirlemek ve öz yeterlilikleri ile akademik başarıları ... -
6.sınıf öğrencilerinin öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ile ingilizceye yönelik tutum ve başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Güneyli, Tuğçe (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, altıncı sınıf öğrencilerinin öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ile İngilizce dersine yönelik tutum ve başarıları arasındaki ilişkileri incelemektir. Çalışmanın örneklemini Afyonkarahisar'da ... -
7. sınıf öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Afyonkarahisar il örneklemi)
Yaylali, Semra (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-29)Bu çalışma, 2017 – 2018 eğitim – öğretim yılı içinde devlet okullarında okuyan 7.sınıf öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarını ve bazı değişkenlere göre farklılıklarını değerlendirmeyi amaçlamıştır.Çalışmada, ilişkisel tarama ... -
9. sınıf öğrencilerinin düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik bir araştırma
Biçer, Semra (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-06)Lise 9. sınıf öğrencileriyle yürütülen bu araştırmada öğrencilerin eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve özenli düşünme becerileri ile ilgili uygulamalar yaparak öğrencilerin düşünme becerilerinin geliştirilmesi ... -
9. ve 11. sınıf ingilizce dersinde karikatür ve kelime matrisi tekniklerinin akademik başarı ve tutuma etkisinin incelenmesi
Çalışkan, Büşra (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, dokuzuncu sınıf İngilizce dersi Invitations and Celebrations` ve `Television and Social Media` üniteleri ile on birinci sınıf İngilizce dersi öğretim programında yer alan `Friends` ve `Values and ... -
Anadolu öğretmen liselerinde okutulan öğretmenlik meslek bilgisi dersleri ile eğitim fakültelerinde okutulmakta olan öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin ilişki düzeyleri
Özpinar, Sare (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmada Anadolu Öğretmen Liselerinde okutulan Öğretmenlik Meslek Bilgisidersleri ile Eğitim Fakültelerinde okutulmakta olan Öğretmenlik Meslek Bilgisi derslerininilişki düzeyleri incelenmiştir. lişki düzeyleri, Anadolu ... -
Beşinci sınıflarda bağlantıcılık temelli bilgi ve iletişim teknolojileri destekli çevrimiçi yabancı dil dinleme becerisi öğretimi
Boyraz, Serkan (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Eğitimde dijitalleşme çoğu zaman eğitimcilerin yetişebileceğinden hızlı bir şekilde ilerlemekte iken pandemi nedeniyle eğitimin büyük ölçüde uzaktan yapılması eğitimcileri daha da zorlamıştır. Dahası, günümüz öğrencileri ... -
Denetim odakları farklı lise öğrencilerinin dil öğrenme strateji tercihleri
Akar, Tuğba (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı denetim odakları farklı lise öğrencilerinin yabancı dil öğrenirken kullandıkları dil öğrenme stratejilerini (DÖS) belirlemek, stratejileri ne sıklıkta kullandıklarını araştırmak ve dil öğrenme strateji ... -
Dil öğrenme stratejileri öğretim programı tasarısının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
Akkaş Baysal, Emine (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-06)Günümüz dünyasında öğrencilerin yabancı bir dili öğrenmelerini ve başarmalarını etkileyen unsurlar eğitimciler tarafından önemli bir konu olarak görülmektedir. Başarılı olan öğrencilerin nasıl başarılı oldukları ve izledikleri ... -
Eleştirel düşünme becerisi öğretim programının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
Eğmir, Eray (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10-27)İnsanoğlunun, yaşadığı hayatı ve dünyayı anlama ve anlamlandırmak amacıyla kullandığı araçların başında şüphesiz düşünme faaliyeti gelmektedir. Basit olarak görülen pek çok özelliğimizin de aslında gerisinde düşünme faaliyeti ... -
Hayat bilgisi dersi öğretim programının araştırma becerilerine ulaşabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: Nitel bir araştırma
Kurşun, Ayşegül (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırma, 2005 Hayat Bilgisi Dersi Programının Araştırma Becerilerine Ulaşabilirliğini Öğretmen Görüşlerine Göre belirlemek için yapılmıştır. Araştırmanın katılımcıları belirlenirken amaçlı örnekleme yöntemlerinden, ... -
İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
Dermez, Hatice Gülay (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmada ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerine bazı değişkenlerin etkisi incelenmiştir. Araştırma 2006?2007 öğretim yılında Afyonkarahisar ilinde merkeze bağlı 15 ilköğretim okulunda 450 öğrenci ... -
İlköğretim 5.sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrenme istasyonları uygulamasının akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi
Mergen, Hasan Hüseyin (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada ilköğretim 5.sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersinde öğrenme istasyonları uygulamasının akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi incelenmiştir. Araştırma Afyonkarahisar'da bir özel ilköğretim okulunda ... -
İlköğretim 6. ve 7. sınıf fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim yönteminin akademik başarıya etkisi
Aydoğuş, Rasim (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmada ilköğretim 6 ve 7.sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim yönteminin akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Araştırma Afyonkarahisar'da bir özel ilköğretim okulunda 2008 ? 2009 ... -
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ile matematiğe yönelik tutum ve başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Yamaç, Ahmet (AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüz toplumlarında eğitimin en önemli amaçlarından birisi de bireylerde uzun vadeli öğrenme becerilerini geliştirmektir. Bireylerin kendi öğrenmelerinde hedef belirmelerine, bu hedeflere ulaşmak için öğrenmelerini ...