İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmada ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerine bazı değişkenlerin etkisi incelenmiştir. Araştırma 2006?2007 öğretim yılında Afyonkarahisar ilinde merkeze bağlı 15 ilköğretim okulunda 450 öğrenci ile yapılmıştır.Araştırmada tarama modeli uygulanmıştır. Sosyal beceri anketi ile kişisel bilgilerin yer aldığı form ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Öğrencilerin sosyal beceri düzeylerini tespit edebilmek amacıyla her bir öğrenci için hem ailesi hem de sınıf öğretmeni tarafından sosyal beceri anketi doldurulmuştur. Araştırmada uygulanan faktör analizi sonucunda; uyumluluk, plan yapma ve problem çözme, stresle başa çıkma, grupla bir işi yürütme, duyguları kontrol ve ifade etme, tanıtma ve bireysel ilişkiler, duyguları anlamaya yönelik alanlardaki, sosyal beceri yetilerini belirlemek için soru grupları oluşturulmuştur. Araştırmada kullanılacak bazı değişkenlerin (cinsiyet, eve alınan sureli yayın, çocuğun fikrinin alınması, anne-babanın eğitim durumu, anne-babanın çalışıp çalışmaması) tespiti içinde ayrı bir form doldurulmuştur.Ölçme aracı ile elde edilen puanların ortalamaları istatistiksel olarak değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Ölçme araçlarından elde edilen puanların gruplar arasında karşılaştırılması için, ?t? testi ve tek yönlü anova kullanılmıştır. Dağılımı belirlemek için frekans, yüzde ve ortalama kullanılmıştır.Bu araştırmaya göre, ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin; eve alınan süreli yayın, evde alınan kararlarda çocuğun fikrinin alınması, açısından anlamlı, cinsiyet ve babanın eğitim durumu açısından kısmen anlamlı farklılıklar oluşturduğu, annenin eğitim durumu, anne babanın çalışıp çalışmaması açısından ise farkın anlamlı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. In this study, the effects of certain variables on the social skills of primary school 4th and 5th grade students are analysed. The research was conducted on 150 students at 15 primary schools in the city centre of Afyonkarahisar during the 2006-2007 education period.Survey model was used in the study. The scales used in the study were a social skills questionnaire and an identification form. In order to determine the social skills levels of the students, a social skills questionnaire was filled in for each student by both his parents and his class teacher. As a result of factor analysis, question groups were formed in order to determine the social skills in such areas as compatibility, planning, problem solving, coping with stress, group work, controlling and expressing feelings, self-introduction and individual relations, and in areas aimed at understanding one?s feelings. To determine certain variables used in the research like gender, subscribed periodicals, asking the child? opinion, education status of the parents and occupational status of the parents, a separate form was filled in.The mean values of the scores obtained through the scale were assessed statistically. The meaningfulness level was accepted as 0.05 in the study. In order to compare the scores obtained through the scales, t-test and one-way ANOVA were used. Frequency, percentage and mean were used to determine the distribution.According to the study, it was concluded that the social skills levels of primary school 4th and 5th grade students showed significant differences in terms of subscribing a periodical for home, asking the child?s opinions for decisions at home, while showing partly significant differences in terms of gender and education status of the father and no significant differences in terms of education status of the mother and occupational status of the parents.
Collections