Türkiye`de ve Kazakistan` da öğrenim gören üniversite öğrencilerinin depresyon ve yaşam doyumu düzeylerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı; Türkiye' de ve Kazakistan' da öğrenim gören üniversite öğrencilerinin depresyon ve yaşam doyumu düzeylerinin okudukları bölümlere göre karşılaştırılması, kültürün depresyon ve yaşam doyumu düzeyleri üzerinde etkisinin olup olmadığının incelenmesidir. Araştırmada model olarak kesitsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya Türkiye'den Doğu Anadolu Bölgesi'nin bir ilindeki eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan PDR, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği ve Müzik Öğretmenliği programlarındaki 238 öğrenci katılmışıtır. Kazakistan' dan ise, iç bölgesinin bir ilindeki eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan PDR, Beden Eğitimi, Sosyoloji, Siyaset Bilgiler, Pedagoji, Din Bilgisi, Psikoloji, Matematik ve Rus Dili programlarındaki 250 öğrenci katılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, Beck Depresyon Envanteri ve Yaşam Doyumu Ölçeği ile toplanmış, verilerin analizinde çıkarımsal istatistiklerden Pearson Korelasyon Analizi, Kruskal Wallis Testi, Mann-Whitney U Testi ve Tek Yönlü Anova Testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; Türk ve Kazak öğrencilerin okudukları bölüm ile depresyon ve yaşamdoyumu düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Benzer şekilde, Türk ve Kazak öğrencilerin depresyon ve yaşam doyumu düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: Depresyon, Yaşam Doyumu, Kültürel Farklılık The purpose of this thesis, depression and life satisfaction of college students in Turkey and Kazakhstan to compare levels according to the sections they read. In addition, the study examined whether culture had an impact on depression and life levels. Cross-sectional scanning model was preferred as the research model. Research is located in the province of Eastern Anatolia Region of Turkey, PDR continued learning in the Faculty of Education, Social Studies Education, Turkish Language Teaching, studying in Primary Mathematics Education and Music Education program katılmışıt 238 people. 250 people from PDR, Physical Education, Sociology, Political Science, Pedagogy, Religious Studies, Psychology, Mathematics and Russian Language participated in the program. Data were collected and analyzed with Beck Depression and Satisfaction with Life scales. Pearson Correlation, Kruskal Wallis Test, Mann-Whitney U Test and One Way Anova were used in the inferential statistics analysis. According to the findings, there was no significant difference between Turkish and Kazakh students' reading department and Beck depression and lifesatisfaction scores. According to another finding, there was no significant difference between Turkish and Kazakh students' Beck Depression Scores and Life Satisfaction Scores according to culture.Key Words: Depression, Life Satisfaction, Cultural Diversity
Collections