Show simple item record

dc.contributor.advisorKağan, Mücahit
dc.contributor.authorTleubayev, Rishat
dc.date.accessioned2020-12-10T11:13:42Z
dc.date.available2020-12-10T11:13:42Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/257236
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı; Türkiye' de ve Kazakistan' da öğrenim gören üniversite öğrencilerinin depresyon ve yaşam doyumu düzeylerinin okudukları bölümlere göre karşılaştırılması, kültürün depresyon ve yaşam doyumu düzeyleri üzerinde etkisinin olup olmadığının incelenmesidir. Araştırmada model olarak kesitsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya Türkiye'den Doğu Anadolu Bölgesi'nin bir ilindeki eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan PDR, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği ve Müzik Öğretmenliği programlarındaki 238 öğrenci katılmışıtır. Kazakistan' dan ise, iç bölgesinin bir ilindeki eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan PDR, Beden Eğitimi, Sosyoloji, Siyaset Bilgiler, Pedagoji, Din Bilgisi, Psikoloji, Matematik ve Rus Dili programlarındaki 250 öğrenci katılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, Beck Depresyon Envanteri ve Yaşam Doyumu Ölçeği ile toplanmış, verilerin analizinde çıkarımsal istatistiklerden Pearson Korelasyon Analizi, Kruskal Wallis Testi, Mann-Whitney U Testi ve Tek Yönlü Anova Testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; Türk ve Kazak öğrencilerin okudukları bölüm ile depresyon ve yaşamdoyumu düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Benzer şekilde, Türk ve Kazak öğrencilerin depresyon ve yaşam doyumu düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: Depresyon, Yaşam Doyumu, Kültürel Farklılık
dc.description.abstractThe purpose of this thesis, depression and life satisfaction of college students in Turkey and Kazakhstan to compare levels according to the sections they read. In addition, the study examined whether culture had an impact on depression and life levels. Cross-sectional scanning model was preferred as the research model. Research is located in the province of Eastern Anatolia Region of Turkey, PDR continued learning in the Faculty of Education, Social Studies Education, Turkish Language Teaching, studying in Primary Mathematics Education and Music Education program katılmışıt 238 people. 250 people from PDR, Physical Education, Sociology, Political Science, Pedagogy, Religious Studies, Psychology, Mathematics and Russian Language participated in the program. Data were collected and analyzed with Beck Depression and Satisfaction with Life scales. Pearson Correlation, Kruskal Wallis Test, Mann-Whitney U Test and One Way Anova were used in the inferential statistics analysis. According to the findings, there was no significant difference between Turkish and Kazakh students' reading department and Beck depression and lifesatisfaction scores. According to another finding, there was no significant difference between Turkish and Kazakh students' Beck Depression Scores and Life Satisfaction Scores according to culture.Key Words: Depression, Life Satisfaction, Cultural Diversityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleTürkiye`de ve Kazakistan` da öğrenim gören üniversite öğrencilerinin depresyon ve yaşam doyumu düzeylerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of depression and life satisfaction levels of university students studying in Turkey and Kazakhstan
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-29
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10284039
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584940
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess