Üniversite öğrencilerinin ebevenyleşme yaşantıları ile psikolojik dayanıklılık düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında; üniversite öğrencilerinde ebevenyleşme yaşantıları ile psikolojik dayanıklılık düzeyleri arasında bir ilişkinin olup olmadığının incelenmesiamaçlanmıştır. Araştırmada model olarak ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu 2017-2018 akademik yılında Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 4104 öğrenci arasından tabakalı örneklem yöntemiyle belirlenen 160'ı erkek (%31,7) ve 344' ükadın (%68,3) olmak üzere toplam 504 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak, Ebeveynleşme Envanteri (EE), Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği (PDÖ) ve araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler Bağımsız Gruplar t-Testi, Varyans Analizi, Pearson Korelasyon Analizi ve Basit Doğrusal Regresyon Analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; üniversite öğrencilerinin psikolojik dayanıklılık düzeylerininyaş değişkenine göre anlamlı farklılıklar gösterirken; cinsiyet, kardeş sayısı, doğum sırası, anne öğrenim durumu, baba öğrenim durumu, algılanan sosyoekomik gelir ve yaşamın çoğunun geçirildiği yerleşim yeri değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür. Bununla birlikte, üniversite öğrencilerinin ebeveynleşme yaşantılarının yaş ve doğum sırası değişkenine göre anlamlı farklılıklar gösterirken; cinsiyet, kardeş sayısı, anne öğrenim durumu, baba öğrenim durumu, algılanan sosyoekomik gelir ve yaşamın çoğunun geçirildiği yerleşim yeri değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür. Araştırmada ayrıca, üniversite öğrencilerinde ebeveynleşme yaşantılarının psikolojik dayanıklılık düzeyinin yaklaşık % 15' inin anlamlı bir yordayıcısı olduğu tespit edilmiştir. The aim of this study is to investigate whether there is a relationship between parentification experiences and psychological resilience levels in university students. In this research, relational survey model was used. A total of 504 students (160 male (31.7%) and 344 female (68.3%) were selected by stratified sampling method among 4104 students studying at Erzincan Binali Yıldırım University Faculty of Education in 2017-2018 academic year. Parentification Inventory (EE), Psychological Resilience Scale (PRS) and Personal Information Form prepared by the researcher were used as data collection instruments. The data obtained from the study were analyzed with Independent Groups t-Test, Variance Analysis, Pearson Correlation Analysis and Simple Linear Regression Analysis. According to the results obtained from the research; While the level of psychological resilience of university students showed significant differences according to age variable; gender, number of siblings, birth order, maternal education status, father education status, perceived socioeconomic income, and most of the living place did not show a significant difference according to the variables of settlement. However, while university students parentification showed significant differences according to age and birth order variable; gender, number of siblings, maternal education status, father education status, perceived socioeconomic income and most of the living place did not show a significant difference according to the variables of settlement. In addition, it was found that approximately 15% of psychological resilience level of parentification among university students was a significant predictor.
Collections