Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzbaş, Mehmet
dc.contributor.authorSarikaya, Bülent
dc.date.accessioned2020-12-10T11:13:32Z
dc.date.available2020-12-10T11:13:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/257212
dc.description.abstractBu tez çalışmasında; üniversite öğrencilerinde ebevenyleşme yaşantıları ile psikolojik dayanıklılık düzeyleri arasında bir ilişkinin olup olmadığının incelenmesiamaçlanmıştır. Araştırmada model olarak ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu 2017-2018 akademik yılında Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 4104 öğrenci arasından tabakalı örneklem yöntemiyle belirlenen 160'ı erkek (%31,7) ve 344' ükadın (%68,3) olmak üzere toplam 504 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak, Ebeveynleşme Envanteri (EE), Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği (PDÖ) ve araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler Bağımsız Gruplar t-Testi, Varyans Analizi, Pearson Korelasyon Analizi ve Basit Doğrusal Regresyon Analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; üniversite öğrencilerinin psikolojik dayanıklılık düzeylerininyaş değişkenine göre anlamlı farklılıklar gösterirken; cinsiyet, kardeş sayısı, doğum sırası, anne öğrenim durumu, baba öğrenim durumu, algılanan sosyoekomik gelir ve yaşamın çoğunun geçirildiği yerleşim yeri değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür. Bununla birlikte, üniversite öğrencilerinin ebeveynleşme yaşantılarının yaş ve doğum sırası değişkenine göre anlamlı farklılıklar gösterirken; cinsiyet, kardeş sayısı, anne öğrenim durumu, baba öğrenim durumu, algılanan sosyoekomik gelir ve yaşamın çoğunun geçirildiği yerleşim yeri değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür. Araştırmada ayrıca, üniversite öğrencilerinde ebeveynleşme yaşantılarının psikolojik dayanıklılık düzeyinin yaklaşık % 15' inin anlamlı bir yordayıcısı olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate whether there is a relationship between parentification experiences and psychological resilience levels in university students. In this research, relational survey model was used. A total of 504 students (160 male (31.7%) and 344 female (68.3%) were selected by stratified sampling method among 4104 students studying at Erzincan Binali Yıldırım University Faculty of Education in 2017-2018 academic year. Parentification Inventory (EE), Psychological Resilience Scale (PRS) and Personal Information Form prepared by the researcher were used as data collection instruments. The data obtained from the study were analyzed with Independent Groups t-Test, Variance Analysis, Pearson Correlation Analysis and Simple Linear Regression Analysis. According to the results obtained from the research; While the level of psychological resilience of university students showed significant differences according to age variable; gender, number of siblings, birth order, maternal education status, father education status, perceived socioeconomic income, and most of the living place did not show a significant difference according to the variables of settlement. However, while university students parentification showed significant differences according to age and birth order variable; gender, number of siblings, maternal education status, father education status, perceived socioeconomic income and most of the living place did not show a significant difference according to the variables of settlement. In addition, it was found that approximately 15% of psychological resilience level of parentification among university students was a significant predictor.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin ebevenyleşme yaşantıları ile psikolojik dayanıklılık düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between parentification and psychological resiliencelevels of university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-05
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10293207
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid588572
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess