İlkokul öğrencilerinin dijital oyunlara yönelik algılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu çalışma ilkokul öğrencilerinin dijital oyunlara yönelik algılarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubunu, Erzurum ili merkezinden 4 ilkokuldan, 3. ve 4. sınıf öğrencileri ile 389 çocuk oluşturmaktadır. Çalışma, nicel araştırma yöntemi ile yapılmıştır. Çalışmada ilkokul öğrencilerinin dijital oyun oynama durumları ve algılarını incelemek üzere 21 maddelik anket oluşturulmuştur. Toplanan veriler SPSS programı ile analiz edilmiş ve istatistiksel yöntemlerle değerlendirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, öğrencilerdeki bağımlılık durumu ile dijital oyunlardan etkilenme arasında ilişki olduğu bulunmuştur. Dijital oyundan öğrenciyi vazgeçirme ile öğrencilerdeki bağımlılık arasında önemli ölçüde etkisinin olduğu bulunmuştur. Yine öğrenciyi oyunlardan vazgeçirme de dikkatlerinin başka aktivitelere yönlendirilmesi ve ebeveyn denetiminin önemli ölçüde etkili olduğu belirlenmiştir. Annelerin eğitim düzeyi arttıkça, öğrencilerin dikkatlerinin yönlendirilmesi ve ebeveyn olarak çocuklarını kontrol edebilmede daha etkili oldukları saptanmıştır. Ayrıca öğrencileri dijital oyunlardan vazgeçirmeye göre cinsiyet, okul statüsü, anne ve baba eğitim düzeyleri arasında herhangi bir ilişki olmadığı belirlenmiştir. ABSTRACTThis study was conducted to examine the perceptions of primary school students towards digital games. The study group consisted of 389 children from 3rd, 4th and 4th grade students from 4 primary schools in Erzurum city center. The study was conducted with quantitative research method. In this study, a 21-item questionnaire was developed to examine the perceptions of the elementary school students and their digital playing situations. The collected data were analyzed with SPSS program and evaluated with statistical methods. According to the results of the analysis, it is found that there is a relationship between the dependence of students and being affected by digital games. It has been found that there is a significant effect between discouraging students from digital game and addiction among students. In addition, it was determined that the attention of the student to abandon the games was directed to other activities and parental control was significantly effective. As the education level of the mothers increased, they were found to be more effective in directing the attention of the students and controlling their children as parents. In addition, it was determined that there was no relationship between gender, school status, mother and father education levels in order to discourage students from digital games.
Collections