Show simple item record

dc.contributor.advisorKaşkaya, Alper
dc.contributor.authorKaya, Merve
dc.date.accessioned2020-12-10T11:13:09Z
dc.date.available2020-12-10T11:13:09Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/257060
dc.description.abstractÖZETBu çalışma ilkokul öğrencilerinin dijital oyunlara yönelik algılarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubunu, Erzurum ili merkezinden 4 ilkokuldan, 3. ve 4. sınıf öğrencileri ile 389 çocuk oluşturmaktadır. Çalışma, nicel araştırma yöntemi ile yapılmıştır. Çalışmada ilkokul öğrencilerinin dijital oyun oynama durumları ve algılarını incelemek üzere 21 maddelik anket oluşturulmuştur. Toplanan veriler SPSS programı ile analiz edilmiş ve istatistiksel yöntemlerle değerlendirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, öğrencilerdeki bağımlılık durumu ile dijital oyunlardan etkilenme arasında ilişki olduğu bulunmuştur. Dijital oyundan öğrenciyi vazgeçirme ile öğrencilerdeki bağımlılık arasında önemli ölçüde etkisinin olduğu bulunmuştur. Yine öğrenciyi oyunlardan vazgeçirme de dikkatlerinin başka aktivitelere yönlendirilmesi ve ebeveyn denetiminin önemli ölçüde etkili olduğu belirlenmiştir. Annelerin eğitim düzeyi arttıkça, öğrencilerin dikkatlerinin yönlendirilmesi ve ebeveyn olarak çocuklarını kontrol edebilmede daha etkili oldukları saptanmıştır. Ayrıca öğrencileri dijital oyunlardan vazgeçirmeye göre cinsiyet, okul statüsü, anne ve baba eğitim düzeyleri arasında herhangi bir ilişki olmadığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractABSTRACTThis study was conducted to examine the perceptions of primary school students towards digital games. The study group consisted of 389 children from 3rd, 4th and 4th grade students from 4 primary schools in Erzurum city center. The study was conducted with quantitative research method. In this study, a 21-item questionnaire was developed to examine the perceptions of the elementary school students and their digital playing situations. The collected data were analyzed with SPSS program and evaluated with statistical methods. According to the results of the analysis, it is found that there is a relationship between the dependence of students and being affected by digital games. It has been found that there is a significant effect between discouraging students from digital game and addiction among students. In addition, it was determined that the attention of the student to abandon the games was directed to other activities and parental control was significantly effective. As the education level of the mothers increased, they were found to be more effective in directing the attention of the students and controlling their children as parents. In addition, it was determined that there was no relationship between gender, school status, mother and father education levels in order to discourage students from digital games.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul öğrencilerinin dijital oyunlara yönelik algılarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of primary school students 'perceptions about digital games
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-20
dc.contributor.departmentSınıf Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10311786
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid603524
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess