DC motorun kesir dereceli kayan kipli hız denetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kesir dereceli kayan kipli kontrolcüsünün (KDKKK), oransal ve integral kontrolcü (PI) ve klasik kayan kipli kontrolcü (KKK) göre üstün kontrol performans göstermesi araştırmacıların ilgisini çekmeye başlamıştır. Bu kontrol yönteminin amacı, değişken yapı sistemlerine karşı, DC motorun hız ve torkunu kontrol etmek, tepe değerinin aşma miktarını azaltmak ve istenen değerlere oturma süresini azaltmaktır.İlk aşamada, DC Motorun hızını kontrol etmek için KKK ve PI denetleyicisi kullanılmıştır. Matlab / Simulink kullanılarak bir model geliştirilmiş ve simülasyonu tasarlanmıştır. Sonradaki aşamada, KDKKK sistemini temsil eden matematiksel denklemler çıkarılmıştır ve aynı şekilde denetleyicinin simülasyonu yapılmıştır.Robotik uygulamalarda yük altında çalışan motorların, yük durumuna bağlı değişikliklerden etkilenmemesi istenmektedir. DC motorun PI, KKK ve KDKKK sistemi kullanılarak hız kontrolü çalışılmış ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. Ayrıca motorun değişen yük durumları analiz edilmiştir.Elde edilen teorik ve simülasyon sonuçlara göre, KDKKK sisteminin DC motorun hız ve moment kontrolü için PI ve KKK'den üstün olduğu görülmüştür. Ayrıca KDKKK yönteminin bozucu etkilere karşı daha gürbüz bir davranış gösterdiği saptanmıştır. Verilen referans hız mükemmel bir şekilde takip edilmiştir. Due to the fact that fractional order sliding mode controller (FOSMC) can show superior control performance compared to proportional and integral controller (PI), calcic sliding mode controllers (SMC) has started to attract the attention of researchers. The purpose of this control management is to reduce peak overshot, DC motor speed, torque overshoot and seating times based on variable construction systems.In the first step, the SMC and PI controllers were used to control the speed and torque of the DC motor. A model was developed using Matlab / Simulink and its simulation was designed. The next step and after mathematical extraction of equations representing the fractional order sliding mode control system in the same way, the controller was modeledThe speed control of the DC motor using PI, SMC and fractional order mode control systems were studied and the results were compared. Furthermore, the analysis is performed according to the varying motor loads.In robotic applications, it is desired that the motors operating under load are not affected by the changes depending on the loading situation.According to the theoretical and simulation results obtained, the fractional grade shift mode control unit is superior to PI and SMC for DC motor speed and torque control. In addition, the FOSMC method showed a more robust behavior against disturbing effects. The desired speed was followed perfectly.
Collections