7. sınıf görsel sanatlar eğitimi dersinin müzede işlenmesinin öğrenci başarısına katkıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Görsel sanatlar eğitimi dersinin, gerçek sanat yapıtlarının saklandığı, korunduğu, sergilendiği mekanlar olan, eğitim ortamı olarak da kullanılabilen müzelerde yapılmasının öğrenci başarısına etkisini araştırmayı amaçlayan bu çalışmada, 2017-2018 Eğitim-Öğretim döneminde Muğla ili Bodrum ilçesi Cumhuriyet Ortaokulu 7.sınıf öğrencileri arasından rastgele (random) seçilen çalışma grubundan veriler alınmıştır. Veri toplama sürecinde deney grubu ve kontrol grubu oluşturulmuş, gözlem formu ile veriler toplanmıştır. Kontrol grubu öğrencilerine okul ortamında sınıfta, deney grubu öğrencilerine de okul dışı eğitim mekânı olarak da kullanılabilecek olan gerçek sanat yapıtların sergilendiği Bodrum Mozole Anıt müzesinde ön test ve son test çalışma kâğıtlarının yanında karakalem modelden çizim, iki boyutlu rölyef çizimi ve üç boyutlu anıt mezarın maketinin çizilmesi uygulamaları yaptırılmıştır. Yapılan testler ve uygulamalar sonucunda; öntest sonuçları iki grupla karşılaştırıldığında farklılaşmazken son test sonuçları deney grubu lehine farklılaşmıştır. Öğrencilerin yaptığı çalışmalar karşılaştırıldığında ise puanları ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Sonuçta, görsel sanatlar eğitimi dersinin müzede işlenmesi öğrenci başarısına ve dersin becerilerine yönelik farkındalık düzeylerine olumlu katkılar yapmıştır. Araştırmada öğretmenlere sınıf ortamı dışında gerçek sanat yapıtlarının bulunduğu mekânlar olan müzelerde ders işlemeye çalışmaları, öğrencilere okul dışında da derslerin yapılabileceği konusunda da bir bilinç kazandırmaları ve ders programında gerçekleşmesi umulan kazanımları okul içi sınıf ortamlarında farklı yerlerde de kazandırmaya çalışmaları önerilmektedir. In this study that aims to investigate the effect on students successes when visual art course is performed in museums, which real works of art are stored, preserved and displayed in and are also used as aducational platforms, the data was taken from the working groups that randomly selected among 7 th grade students in the Cumhuriyet Secondary School, Muğla, Bodrum, in the 2017- 2018 educational year. During the period of collecting data, the control group and the experimental group were created and the data was collected whit the observation form. The control group students studied in the classroom or at the school environment. The experimental group students studied at the monument mausoleume museum which can be used as an education place and the real works of art are exhibited in. Besides the pre test and the post test worksheets, black pencil drawing from a model, drawing a relief as two dimentional and drawing the mausoleum as three dimentional works were given to the both groups. In the analysis of the data of two groups, these two tests were used. As a result of the tests and the applications, when we compared the results of these groups pre tests, there werent any differences between the results. However, when we compared the results of these groups post tests, there was a difference in favour of the experimental group. When the students successes were compared, a significant difference couldn't be observed. Finally, teaching of the visual art course in the museum made a positive contribution to the students successes and the level of awareness. In this research, teachers are advised to have their courses in museums which real works of art have been found in, to gain awareness to their students and to reach the level of achrevement in the programme.
Collections