Show simple item record

dc.contributor.advisorBeştepe, Nami Eren
dc.contributor.authorNacar, Sedat
dc.date.accessioned2020-12-10T11:09:17Z
dc.date.available2020-12-10T11:09:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256336
dc.description.abstractGörsel sanatlar eğitimi dersinin, gerçek sanat yapıtlarının saklandığı, korunduğu, sergilendiği mekanlar olan, eğitim ortamı olarak da kullanılabilen müzelerde yapılmasının öğrenci başarısına etkisini araştırmayı amaçlayan bu çalışmada, 2017-2018 Eğitim-Öğretim döneminde Muğla ili Bodrum ilçesi Cumhuriyet Ortaokulu 7.sınıf öğrencileri arasından rastgele (random) seçilen çalışma grubundan veriler alınmıştır. Veri toplama sürecinde deney grubu ve kontrol grubu oluşturulmuş, gözlem formu ile veriler toplanmıştır. Kontrol grubu öğrencilerine okul ortamında sınıfta, deney grubu öğrencilerine de okul dışı eğitim mekânı olarak da kullanılabilecek olan gerçek sanat yapıtların sergilendiği Bodrum Mozole Anıt müzesinde ön test ve son test çalışma kâğıtlarının yanında karakalem modelden çizim, iki boyutlu rölyef çizimi ve üç boyutlu anıt mezarın maketinin çizilmesi uygulamaları yaptırılmıştır. Yapılan testler ve uygulamalar sonucunda; öntest sonuçları iki grupla karşılaştırıldığında farklılaşmazken son test sonuçları deney grubu lehine farklılaşmıştır. Öğrencilerin yaptığı çalışmalar karşılaştırıldığında ise puanları ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Sonuçta, görsel sanatlar eğitimi dersinin müzede işlenmesi öğrenci başarısına ve dersin becerilerine yönelik farkındalık düzeylerine olumlu katkılar yapmıştır. Araştırmada öğretmenlere sınıf ortamı dışında gerçek sanat yapıtlarının bulunduğu mekânlar olan müzelerde ders işlemeye çalışmaları, öğrencilere okul dışında da derslerin yapılabileceği konusunda da bir bilinç kazandırmaları ve ders programında gerçekleşmesi umulan kazanımları okul içi sınıf ortamlarında farklı yerlerde de kazandırmaya çalışmaları önerilmektedir.
dc.description.abstractIn this study that aims to investigate the effect on students successes when visual art course is performed in museums, which real works of art are stored, preserved and displayed in and are also used as aducational platforms, the data was taken from the working groups that randomly selected among 7 th grade students in the Cumhuriyet Secondary School, Muğla, Bodrum, in the 2017- 2018 educational year. During the period of collecting data, the control group and the experimental group were created and the data was collected whit the observation form. The control group students studied in the classroom or at the school environment. The experimental group students studied at the monument mausoleume museum which can be used as an education place and the real works of art are exhibited in. Besides the pre test and the post test worksheets, black pencil drawing from a model, drawing a relief as two dimentional and drawing the mausoleum as three dimentional works were given to the both groups. In the analysis of the data of two groups, these two tests were used. As a result of the tests and the applications, when we compared the results of these groups pre tests, there werent any differences between the results. However, when we compared the results of these groups post tests, there was a difference in favour of the experimental group. When the students successes were compared, a significant difference couldn't be observed. Finally, teaching of the visual art course in the museum made a positive contribution to the students successes and the level of awareness. In this research, teachers are advised to have their courses in museums which real works of art have been found in, to gain awareness to their students and to reach the level of achrevement in the programme.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectMüzeciliktr_TR
dc.subjectMuseologyen_US
dc.title7. sınıf görsel sanatlar eğitimi dersinin müzede işlenmesinin öğrenci başarısına katkıları
dc.title.alternativeInvestigating the effects of seventh class visual art course on students' successes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-23
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVisual arts education
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmState art and sculpture museums
dc.subject.ytmSchool-museum
dc.subject.ytmArt museums
dc.subject.ytmMuseum education
dc.subject.ytmMuseums
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid10264971
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid559084
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess