Öğretmen adaylarının çeşitli değişkenlere göre girişimcilik algılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının çeşitli değişkenlere göre girişimcilik algıları puanları arasında fark olup olmadığını belirlemektir. Araştırmaya Erzincan Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Aksaray Üniversitesi ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrenim görmekte olan 122 erkek ve 442 kadın olmak üzere toplam 564 öğretmen adayı gönüllü olarak katılmıştır.Araştırmada beş faktörlü `Öğretmen Adaylarına Yönelik Girişimcilik Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS (22.0 for Windows) paket programında, bağımsız örneklemler t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile TUKEY testi ile karşılaştırılmıştır.Araştırmanın sonucunda; öğretmen adaylarının girişimcilik algıları üzerinde cinsiyet, üniversite, bölüm, aile geliri ve ikamet ettikleri yerler bakımından farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Anne ve babanın eğitim düzeyi ile meslekleri ayrıca kardeş sayısı bakımından bir fark olmadığı tespit edilmiştir. The aim of this study is to determine whether there is a difference between the prospective teachers' perceptions of entrepreneurship according to various variables. A total of 564 prospective teachers, 122 males and 442 females, were enrolled in the study voluntarily from Erzincan University, Atatürk University, Aksaray University and Afyon Kocatepe University. Five-factor `Entrepreneurship Scale for Prospective Teachers` was used in the study. The data obtained were compared with SPSS (22.0 for Windows), independent samples t test, one way ANOVA and TUKEY test. As a result of the research; It has been determined that there are differences in pre-service teachers' perceptions of entrepreneurship in terms of gender, university, department, family income and place of residence. It was found that there was no difference in terms of education level and occupation of the parents and number of siblings.
Collections