Show simple item record

dc.contributor.advisorAkar, Muhammed Said
dc.contributor.authorYilmaz, Selda
dc.date.accessioned2020-12-10T11:07:30Z
dc.date.available2020-12-10T11:07:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/255841
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının çeşitli değişkenlere göre girişimcilik algıları puanları arasında fark olup olmadığını belirlemektir. Araştırmaya Erzincan Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Aksaray Üniversitesi ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrenim görmekte olan 122 erkek ve 442 kadın olmak üzere toplam 564 öğretmen adayı gönüllü olarak katılmıştır.Araştırmada beş faktörlü `Öğretmen Adaylarına Yönelik Girişimcilik Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS (22.0 for Windows) paket programında, bağımsız örneklemler t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile TUKEY testi ile karşılaştırılmıştır.Araştırmanın sonucunda; öğretmen adaylarının girişimcilik algıları üzerinde cinsiyet, üniversite, bölüm, aile geliri ve ikamet ettikleri yerler bakımından farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Anne ve babanın eğitim düzeyi ile meslekleri ayrıca kardeş sayısı bakımından bir fark olmadığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine whether there is a difference between the prospective teachers' perceptions of entrepreneurship according to various variables. A total of 564 prospective teachers, 122 males and 442 females, were enrolled in the study voluntarily from Erzincan University, Atatürk University, Aksaray University and Afyon Kocatepe University. Five-factor `Entrepreneurship Scale for Prospective Teachers` was used in the study. The data obtained were compared with SPSS (22.0 for Windows), independent samples t test, one way ANOVA and TUKEY test. As a result of the research; It has been determined that there are differences in pre-service teachers' perceptions of entrepreneurship in terms of gender, university, department, family income and place of residence. It was found that there was no difference in terms of education level and occupation of the parents and number of siblings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının çeşitli değişkenlere göre girişimcilik algılarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of pre-service teachers' perceptions of entrepreneurship according to various variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-31
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10287801
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid572987
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess