Farklı branşlarda spor yapan 10-14 yaş grubu bireylerin duygusal zeka düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, `Farklı Branşlarda Spor Yapan 10-14 Yaş Grubu Bireylerin Duygusal Zeka Düzeylerinin İncelenmesi`Hatay il örneklemi içinde incelenmiştir. Bazı bireysel özelliklere ve ailelere ilişkin değişkenlere bağlı olarak öğrencilerin duygusal zeka düzeyleri arasında ki anlamlı farklılıklar belirlenmeye çalışılmıştır.Bu araştırma, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin, çeşitli değişkenlerle ilişkili olarak duygusal zeka düzeylerindeki ilişkiyi saptamaya yönelik betimsel bir çalışma niteliğindedir.Araştırmanın evrenini 2018 - 2019 eğitim – öğretim yılında Hatay il merkezinde bulunan devlet ilköğretim okullarının 6. 7. ve 8. sınıfına devam eden öğrenciler oluşturmaktadır. 99 kız,101 erkek olmak üzere toplam 200 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.Araştırmada ölçme aracı olarak, Dr. Demirali Y. Ergin, Dr. Esra işmen,Dr.Nilüfer Özabacı tarafından geliştirilen EQ-NED Ölçeği ile araştırmacı tarafından hazırlanan öğrencilerin bireysel ve ailesel özelliklerine dair bilgileri içeren Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.Kız öğrencilerin kendi duygularına anlama düzeylerinde erkek öğrencilere göre daha yüksek duygusal zekâ düzeye sahip oldukları söylenebilir. Kız ve erkek öğrencilerin karşısındakinin duygularını anlama ve duyguları yönetme düzeylerinin benzer oldukları söylenebilir. Öğrencilerin yaşları arttıkça duygularını yönetme düzeylerinde de artış olduğu gözlenmiştir. Farklı spor branşlarındaki öğrencilerin duygusal zekâ düzeyleri benzerlik göstermektedir. Anneleri ve babaları farklı eğitim düzeyinde olan öğrencilerin duygusal zekâ düzeyleri benzerlik göstermektedir. Öğrencilerin ailelerinin spora olan ilgilerine göre öğrencilerin duygusal zekâ düzeyleri benzerlik göstermektedir.AnahtarKelimeler: Duygusal Zeka, Cinsiyet, Farklı branş, İlköğretim Okulu In this study, `Analysis of Emotional Intelligence Levels of People From Ages Ten-to-Fourteen Years Old Who Sport in Various Branches` was investigated in Hatay sampling. Significant differences between students' emotional intelligence levels were tried to be determined depending on some personal characteristics and variables related to families.This research is a descriptive study aimed to determine the relationship between emotional intelligence levels of secondary school students in relation to various variables.The statistical population of the study consists of the students attending 6th, 7th and 8th grades of state primary schools in Hatay city center in 2018 - 2019 academic year. A total of 200 students, 99 girls and 101 boys, are the sample of the study.As an evaluation tool in the research, EQ-NED Scale which is developed by Demirali Y. Ergin, Dr. EsraIsmen, Dr. NilüferÖzabacı is used. Additionally, a Personal Information Form prepared by the researcher which contains information about the individual and family characteristics of the students is used. According to the results of the study, it can be said that female students have a higher level of emotional intelligence in their understanding of their emotions than male students. On the other hand, it can be said that the level of understanding and managing emotions of female and male students is similar.It was observed that the students' level of managing emotions also increased as their age increased.Additionally, the emotional intelligence levels of the students in different sports branches are similar. The emotional intelligence levels of the students whose mothers and fathers have different educational levels are similar. According to the students' families' interest in sports, their emotional intelligence levels are also similar.Key Words: Emotional Intelligence, Gender, Various branches, Elementary School
Collections