Fen bilgisi öğretiminde eğitsel dijital oyun kullanımının öğrenci akademik başarısına, bilgi kalıcılığına ve tutumuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı fen derslerinde dijital oyun kullanımının öğrencilerinakademik başarılarına, bilgilerin kalıcılığına ve tutumlarına etkisini incelemektir.Araştırma ön test ve son test kontrol gruplu deneysel modelde yapılmıştır. Çalışmaiçin 6. Sınıf Vücudumuzdaki Sistemler ve Sağlığı Ünitesi seçilmiştir. Araştırmakapsamında yer alan 59 (31 deney ve 28 kontrol grubunu oluşturmak üzere)katılımcıdan elde edilen veriler analiz edilmiştir.Sonuç olarak, fen eğitimde eğitsel dijital oyun kullanımının öğrencilerin akademikbaşarısına olumlu katkı sağladığı ve aynı zamanda kalıcılığı da olumlu yöndeetkilediği sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this research is to examine the effect of using digital games in scienceclasses on students' academic achievement, permanence and attitudes of knowledge.The research was carried out in the experimental model with pretest and posttestcontrol groups. For the study, our 6th Grade Body Systems and Health unit waschosen. The data obtained from 59 (31 experimental and 28 control groups)participating in the study were analyzed.As a result, it was concluded that the use of educational digital games in scienceeducation positively contributes to the academic success of students and also affectsthe permanence positively.
Collections