Show simple item record

dc.contributor.advisorDönel Akgül, Güldem
dc.contributor.authorAğirgöl, Mahmut
dc.date.accessioned2020-12-10T11:07:13Z
dc.date.available2020-12-10T11:07:13Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-10-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/255743
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı fen derslerinde dijital oyun kullanımının öğrencilerinakademik başarılarına, bilgilerin kalıcılığına ve tutumlarına etkisini incelemektir.Araştırma ön test ve son test kontrol gruplu deneysel modelde yapılmıştır. Çalışmaiçin 6. Sınıf Vücudumuzdaki Sistemler ve Sağlığı Ünitesi seçilmiştir. Araştırmakapsamında yer alan 59 (31 deney ve 28 kontrol grubunu oluşturmak üzere)katılımcıdan elde edilen veriler analiz edilmiştir.Sonuç olarak, fen eğitimde eğitsel dijital oyun kullanımının öğrencilerin akademikbaşarısına olumlu katkı sağladığı ve aynı zamanda kalıcılığı da olumlu yöndeetkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the effect of using digital games in scienceclasses on students' academic achievement, permanence and attitudes of knowledge.The research was carried out in the experimental model with pretest and posttestcontrol groups. For the study, our 6th Grade Body Systems and Health unit waschosen. The data obtained from 59 (31 experimental and 28 control groups)participating in the study were analyzed.As a result, it was concluded that the use of educational digital games in scienceeducation positively contributes to the academic success of students and also affectsthe permanence positively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretiminde eğitsel dijital oyun kullanımının öğrenci akademik başarısına, bilgi kalıcılığına ve tutumuna etkisi
dc.title.alternativeEffectiveness of educational digital gaming on academic success, knowledge persistence and attitude in teaching science science
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-12
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational science
dc.identifier.yokid10210709
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid639945
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess