Öğretmenlerin yenilenmiş öğretmenlik mesleği genel yeterlilikleri çerçevesinde algılanan yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim ve bireyin niteliği büyük ölçüde öğretmen niteliğini yansıtmaktadır. Öğretmen yeterliliği ve niteliği, gelişen dünyaya ve değişen eğitim anlayışına uyumun bir gereği olduğu kadar öğretmenlik mesleğinin saygınlığının sürdürülmesi ve artırılması ile de yakından ilgili olduğu söylenebilir. Esasında öğretmenlik mesleği genel yeterlilikleri, öğretmenlerin sahip olması gereken bilgi, beceri ve tutumları ifade eder. Bu noktada bu araştırmanın amacını, öğretmenlerin yenilenmiş öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerine ilişkin yeterlilik algılarının belirlenmesi oluşturmaktadır. Araştırma nedensel karşılaştırma modeline uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırma Batı Karadeniz bölümünde yer alan bir ilçede görev yapan 556 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada betimsel istatistiklerden frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma kullanılmıştır. Gruplar arası farklılaşmanın belirlenmesi için bağımsız gruplar için t testi ve tek yönlü varyans analizi (Anova) kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin tüm yeterlilik alanlarının tamamında kendileri yeterli algıladıkları bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca ölçme değerlendirme alt yeterlilik alanında kadın öğretmenlerin kendilerini daha yeterli algıladıkları görülmüştür. Alan eğitimi bilgisi, mevzuat bilgisi, öğretme-öğrenme sürecini yönetme ve öğrenciye yaklaşım alt yeterlilik alanlarında daha fazla hizmet süresine (kıdem) sahip öğretmenlerin kendilerini daha yeterli algıladıkları görülmüştür. İlçe merkezinde görev yapan öğretmenlerin kendilerini kırsal bölgelerde çalışan öğretmenlere göre daha yeterli algıladıkları görülmüştür. The quality of education and person reflect a teacher's quality majorly. It can be said that the competence and quality of teachers are closely related with the prosecution and enhancement of teaching profession's respectability as far as it is a need for adaptation to developing world and changing education. Basically, teaching profession general competences point to information, skills and attitudes that teachers need to have. At this point, the objective of this study is to determine perceived self-efficacy levels of teachers within the frame of the renewed teaching profession general competences of teachers. The study was designed appropriate for causal comparative research. The study was carried out with 556 teachers in a district in western blacksea part. Convenience sampling method was used in the study. The frequency, percentage, mean and standard deviation were used in the study. T-test and one-way analysis of variance (anova) were used to determine the differentiations among groups. It was found in the study that teachers perceive themselves as sufficient in all the fields. It was also seen that women teachers perceived themselves more sufficient in assessment and evaluation subarea competence. It was seen that teachers who have more period of service (seniority) perceived themselves more sufficient in branch education knowledge, legislation knowledge, directing the process of teaching - learning and attitudes towards student competences. It was seen that teachers who work in the centre of the district, perceived themselves more sufficient compared with teachers who work in rural areas.
Collections