Sınıf öğretmenlerinin mesleki kıdemlerinin, mesleki doyumlarının, özyeterlik inançlarının ve bireysel yenilikçiliklerinin kendini gerçekleştirme düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin mesleki kıdemlerinin, meslekidoyumlarının, öz yeterlik inançlarının ve bireysel yenilikçiliklerinin kendinigerçekleştirme düzeylerine etkisini araştırmaktır. Bu çalışmada, betimsel biraraştırma türü olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler; `Teacher'sSense of Efficacy Scale '(TSES-Öğretmen Öz-Yeterlik Ölçeği)`, `Minnesota İşDoyum Ölçeği`, `Bireysel Yenilikçilik Ölçeği` ve `Kendini GerçekleştirmeÖlçeği` kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama vestandart sapma, çoklu varyans analizi (MANOVA), Pearson momentler çarpımıkorelasyon katsayısı ve path analizi istatistiki yöntemler kullanılmıştır. Araştırmabulgularına göre Sınıf öğretmenlerinin kıdem yılları, iç doyumları ve özyeterlikinançlarının kendini gerçekleştirme düzeyleri üzerinde olumlu bir etkiye sahipolduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of the research is to explore the impact of classroom teachers' seniorityyears, self-efficacy belief, job satisfaction and individual innovation on their self-realization. Correlational design was used in this study. Data were obtained byusing `Teacher's Sense of Efficacy Scale`, `Innovativeness Scale`, `MinnesotaSatisfaction Questionnaire`, `Self Actualization` subscale of `Health PromotionLife Profile Scale`. Mean and standard deviation, MANOVA, Pearson momentsproduct correlation coefficient, Path analysis were used in the analysis of data. Itwas cocluded the internal satisfaction, self-efficacy beliefs and years of seniorityhad a positive effect on the self- realization levels of classroom teachers.
Collections