Yabancı dil ağırlıklı ortaokul 5.sınıf öğretim programının öğrencilerin akademik başarılarına, İngilizce dersine yönelik tutumlarına ve öz yeterlik inançlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, yabancı dil ağırlıklı ortaokul 5.sınıf öğretim programının öğrencilerin İngilizce dersine yönelik akademik başarı, tutum ve öz yeterlik inançlarına olan etkisini ortaya çıkarmaktır. Çalışma öğrencilerin araştırma konusuna yönelik görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlaması yönüyle betimsel bir çalışmadır. Çalışmada yabancı dil ağırlıklı olmayan 5.sınıflar için hala kullanılan 2013 yılı İngilizce dersi öğretim programı ile 2017 yabancı dil ağırlıklı 5.sınıf öğretim programı benzerlik ve farklılıkları yönünden incelenmiştir. Araştırmanın bu bölümü doküman analiziyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada yabancı dil ağırlıklı ortaokul 5.sınıf öğretim programının öğrencilerin akademik başarılarıyla, İngilizce dersine yönelik tutumlarıyla ve öz yeterlik inançlarıyla arasında bir ilişki olup olmadığını belirlemek için ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak `İngilizce Dersine Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği`, `İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği` ve `İngilizce Dersine Yönelik Akademik Başarı Testi` kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeklerin veri analizleri IBM SPSS STATICS 20 programı aracılığıyla yapılmıştır. Araştırmaya Zonguldak İli merkezinde bulunan 5 okul ile Kilimli ilçesinde bulunan 3 okulun yabancı dil ağırlıklı 5. sınıflarında okuyan öğrencileri katılmıştır. Okulların belirlenmesinde yabancı dil ağırlıklı 5. sınıfların olması göz önünde bulundurulmuştur. Araştırmaya 216 kız ve 184 erkek öğrenci katılmıştır. Araştırmada öğrenciler İngilizce dersine yönelik tutumları, öz yeterlik inançları ve akademik başarıları açısından incelenmiştir. Cinsiyete göre bakıldığında öntest – sontest sonuçlarında kız ve erkek öğrencilerin İngilizce dersine yönelik öz yeterlik inancında ve akademik başarılarında anlamlı bir fark görülmezken İngilizce dersine yönelik tutumlarında anlamlı farka rastlanmıştır. Öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumunda, öz yeterlik inancında ve akademik başarısında okulun bulunduğu konuma bağlı olarak anlamlı bir fark oluşmamıştır. Öğrencilerin akademik başarı, İngilizce dersine yönelik tutum ile öz-yeterlik inancı öntest-sontest puanları arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Ayrıca, 5. Sınıf öğrencilerinin öz-yeterlik inancı ile İngilizce dersine yönelik tutum öntest-sontest puanları arasında orta düzey bir ilişki olduğu belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: İngilizce Dersi Öğretim Programı, Yabancı Dil Ağırlıklı Öğretim Programı, Akademik Başarı, Tutum, Öz Yeterlik This study aims to reveal the effect of intensive foreign language 5th grade curriculum on students' academic success, self-efficacy beliefs and attitudes towards English course. It is descriptive study in terms of reveal opinions of students about research subject. In this study, 2013 English course curriculum which is being used by 5 th grades and 2017 5th grades intensive English course curriculum were investigated in terms of their similarities and differences. In this part of the study document analysis was used. In the study relational survey model was used to determine whether there is an effect of curriculum on students' academic success, attitudes toward English course and self-efficacy or not. `Self-Efficacy Scale for English Course`, `Attitude Scale Toward English Course` and `Academic Achievement Test` were used as data collection tools. Data analysis was done via IBM SPSS Statics 20 programme. Intensive English 5th grade students at 5 secondary school in Zonguldak city centre and 3 secondary school in Kilimli District attended to study. Having intensive English 5th grade students was took into consideration to determine schools. 216 female and 184 male students attended to this study. Students' opinions were examined in terms of their academic success, attitudes toward English course and self-efficacy for English course. Viewing in terms of students' genders pretest and posttest results, there was meaningful difference in attitude scale but there was no meaningful difference in academic success and self-efficacy beliefs. Besides this, there was no meaningful difference students' self efficacy, attitudes and academic success toward English depending on school locations. Low level meaningful relation was realized among pretests and protests of academic success, attitude toward English and self-efficacy beliefs. Also, mid-level meaningful relation was realized among pretests and protests of attitude and self-efficacy.Key Words: English Course Curriculum, Intensive English Curriculum, Academic Achievement, Attitude, Self-Efficacy Beliefs.
Collections