Ortaöğretim öğrencilerinin değerlendirme deneyimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin çalışma çabalarının ve ödevlerin niteliğini tespit etmek, eğitim süreci içinde aldıkları geribildirim miktarı ve niteliğini araştırarak mevcut öğrencilerin değerlendirme ve geribildirim deneyimlerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Zonguldak ili Ereğli ve Alaplı ilçelerine bağlı 8 farklı lise düzeyindeki okullarda eğitim gören 1040 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak ortaöğretim öğrencilerine yönelik 'Değerlendirme Deneyimi Ölçeği (DDÖ)' ve 'Geribildirim Deneyimi Ölçeği (GDÖ)' kullanılmıştır. Ölçekler geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları için 222 öğrenciye uygulanmış, yapılan faktör analizi sonucu ölçeklerin geçerli ve güvenilir olduğu belirlenmiştir. Verilerin analizinde; öğrencilerin değerlendirme ve geribildirim deneyimleri; cinsiyet, sınıf düzeyi ve okul düzeyi değişkenleri açısından frekans ve yüzde değerleri hesaplanarak değerlendirilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin değerlendirme ve geribildirim deneyimlerinin farklılılık gösterip göstermediği, cinsiyet değişkeni açısından Mann Whitney U-testi, sınıf ve okul düzeyi değişkenleri açısından Kruskall Wallis H-testi kullanılarak tespit edilmiştir.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre kız öğrencilerin, özellikle, zorlandıkları konuları anlama ve daha fazla çaba gösterme konusunda erkek öğrencilere oranla daha sabırlı oldukları görülmüştür. Düzenli ders çalışma alışkanlıkları dikkate alındığında yine kız öğrencilerin erkek öğrencilere oranla daha düzenli ders çalıştıkları tespit edilmiştir. Kız öğrencilerin erkek öğrencilere oranla geribildirimlerin önemini daha iyi algılamış olduğu ve öğrenme sürecince geribildirimleri kullandıkları görülmüştür. Geribildirimlerin öğrenme sürecinde yol gösterici olduğu ve akademik başarılarına katkı sağladığı yönünde görüş bildiren kız ve erkek öğrenciler, birçok dersten yeterli miktarda geribildirim alamadıklarını ifade etmişlerdir. 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları, ödevler ve sınavlara olan bakış açıları birbirine benzer düzeyde bulunmuştur. Akademik açıdan, başarı düzeyi yüksek bulunan okullardan daha düşük düzeydeki okullara doğru gidildikçe öğrencilerin, ödevleri kendi öğrenmelerini sağlaması açısından gereksiz, sıkıcı ve zaman kaybı olarak görme algılanın arttığı belirlenmiştir. Ortaöğretim öğrencilerinin değerlendirme ve geribildirim deneyimleri kız öğrencilerin lehine anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. Ortaöğretim öğrencilerinin değerlendirme geribildirim deneyimleri sınıf düzeyi değişkenine göre farklılaşmamaktadır, ayrıca ortaöğretim öğrencilerinin değerlendirme deneyimleri okul düzeyi değişkenine göre başarı düzeyi yüksek olan okullar lehine anlamlı düzeyde farklılaşırken, geribildirim deneyimleri ise okul düzeylerine göre farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study is to determine the quality of the work efforts and assignments of the secondary students and to examine the evaluation experiences of the current students in terms of various variables by associating the amount and quality of the feedback they receive during the education process. The scanning model was used in the research. The study was conducted in the 2018-2019 academic year with 1040 students studying in 8 different high school level schools in Ereğli and Alapli districts of Zonguldak province. As a data collection tool, 'assessment experience scale (DDÖ)' and 'feedback experience scale (GDÖ)' were used for secondary school students. The scales were applied as a pilot study to 222 students for validity and reliability studies, and as a result of the factor analysis, the scales were determined to be valid and reliable. In the analysis of the data, the frequency and percentage values of the students were evaluated in terms of evaluation and feedback experiences, gender, grade level and school level variables. In addition, whether students ' assessment and feedback experiences differed was determined using the Mann Whitney U-test in terms of gender variable and the Kruskall Wallis H-test in terms of class and school level variables. The results from the study showed that female students were more patient than male students, especially in understanding the subjects they were struggling with and making more effort. Taking into account regular course work habits, it was also determined that female students worked more regularly than male students. It is observed that female students have a better perception of the importance of feedback than male students and use feedback in the learning process. Female and male students who express their opinion that feedback is guiding the learning process and contributes to their academic achievement have stated that they do not receive sufficient feedback from many courses. 9, 10, 11 and 12. classroom students ' study habits, homework and exam perspectives were found to be similar. It was found that as the schools with higher academic achievement levels were going towards lower school levels, the students found it unnecessary to provide their own learning, and the perception of seeing homework as boring and time-wasting increased. The evaluation and feedback experiences of secondary students differ significantly in favor of female students. Assessment feedback experiences of secondary students are not differentiated according to the grade level variable and evaluation experiences differ significantly in favor of schools with high achievement levels according to the school level variable, while feedback experiences are not differentiated according to school levels.
Collections