Turistlerin kişilik özelliklerinin turistik ürün tercih ve satınalma davranışına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünyada hızla gelişen endüstrilerden biri olan turizm endüstrisinde, turistlerin tercihleri ve satın alma kararları da sürekli değişebilmektedir. Bu süreçte, onların ihtiyaçlarını, isteklerini ve tercihlerini doğru çözümleyebilen turizm işletmeleri yoğun rekabet ortamında avantaj sağlayabilecektir. Literatür incelendiğinde turistlerin kişilik özelliklerinin onların satın alma davranışlarını etkilediği görülmektedir. Bu çalışmada, turistlerin kişilik özelliklerinin, turistik ürün tercih ve satın alma davranışlarını etkileyip etkilemediğinin, turistlerin kişilik özelliklerine göre turistik ürün tercih ve satın alma davranışlarının da farklılık gösterip göstermediğinin analiz edilerek literatüre ve turizm sektörüne katkı sağnaması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Zonguldak'ta yaşayan ve turist özelliğine sahip 627 kişi oluşturmuştur. Kendilerine uygulanan anketler ile turistlerin demografik özellikleri, turizm türlerine ilgileri ve tercihleri, seyahat alışkanlıkları, turistik ürün tercihleri ve satın alma davranışlarına ilişkin verileri, 5 Faktör Kişilik Ölçeği kullanılarak kişilik özellikleri belirlenmiş ve bunların birbirleriyle olan ilişkisi incelenmiştir. Verilerin analizinde SPSS 19.0, Excel 2016 ve R-Studio 1.1.463 paket programları kullanılmıştır. Araştırmada demografik özellikleri kapsayan değişkenlerin ve turistik ürün tercih ve satın almaya ilişkin özellikleri kapsayan değişkenlerin önemli kısmının kişilik alt boyutları bakımından anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca kişilik özelliklerinin ilgi duyulan ve tercih edilen bazı turizm türlerini de etkilediği bulunmuştur. In the tourism industry, which is one of the rapidly developing industries in the world, the preferences and purchasing decisions of the tourists can also change constantly. Tourism enterprises that can analyze their needs, desires and preferences correctly will be able to gain advantage in the intense competition environment. When the literature is reviewed, it is seen that the personality characteristics of tourists affect their buying behaviors.In this study, it is aimed to contribute to the literature and tourism sector by analyzing whether the personality characteristics of tourists affect touristic product preference and purchase behaviors and whether tourist product preference and purchase behaviors differ according to the characteristics of tourists. The sample of the study consisted of 627 people living in Zonguldak with tourist characteristics. Demographic characteristics of tourists, their interest and preferences for tourism types, data on travel habits, touristic product preferences and purchasing behaviors were determined by using questionnaires applied to them, personality traits were determined using 5 Factor Personality Scale and their relationship with each other was examined. SPSS 19.0, Excel 2016 and R-Studio 1.1.463 software were used to analyze the data. In the study, it was found that the variables covering the demographic characteristics and the significant part of the variables covering the touristic product preference and purchasing characteristics showed significant differences in terms of personality sub-dimensions. In addition, personality traits have been found to affect some of the tourism types of interest and preference.
Collections